tr?id=1223146534440221&ev=PageView&noscript=1

Świat wyścigów oczami szefa Ducati Corse. Wywiad z Gigi Dall'Igną

Autor: Dominik Zajączkowski 2018.05.17, 14:58 Drukuj

Po spotkaniu "na szczycie" władz Ducati w czasie weekendu na torze Imola, Gigi Dall'Igna znalazł również chwilę dla dziennikarzy, którzy pojawili się w licznej grupie około trzydziestu osób. Miało być tylko o WSBK, ale trudno było oprzeć się z pytaniami związanymi z MotoGP, jednak Gigi odpowiadał bardzo dyplomatycznie. Poniżej zapis spotkania Dall'igny z mediami.

Zawodnicy powiedzieli mi, że rozmawiasz z nimi po każdym wyścigu, czy to prawda?

Tak to prawda, seria Superbike jest dla mnie bardzo ważna, zresztą nie tylko dla mnie, ale dla całego Ducati. Chcemy być tutaj silni i mamy pewną pracę do wykonania.

Czy lubisz nowe zmiany regulaminu?

Szczerze, myślę, że wyścigi są nieco lepsze, w porównaniu do zeszłego roku. Myślę, że całe to show jest ważne dla świata wyścigów, dla fabryk, dla organizatorów czy sponsorów. Uważam, że te zasady są lepsze niż były w poprzednich latach.

Czy jesteś zadowolony z dalszej pracy z tymi samymi kierowcami w WSBK?

Tak, mamy dobre wyniki z dwójką naszych kierowców. Kontynuacja to jedno z najważniejszych rzeczy w wyścigach, aby osiągnąć dobry rezultat. Zazwyczaj sytuacja w WSBK jest znacznie łatwiejsza niż w MotoGP (śmiech).

Jak wygląda rozwój nowego motocykla Superbike oraz kiedy zobaczymy Marco i Chaza podczas testów?

Pracujemy nad rozwojem motocykla, myślę, że testy rozpoczniemy po zakończeniu sezonu, w zależności od wyników i kontraktów, który posiadamy. Nie mogę zbyt wiele powiedzieć na ten temat w tym momencie. Uważam, że mamy dobry program rozwojowy nowego motocykla, a to jest najważniejsza rzecz.

Czy wiesz, kiedy projekt Ducati wejdzie do British Superbike?

Szczerze, pracujemy tylko nad projektem World Superbike w tym momencie, ale na pewno mistrzostwa krajowe są również ważne dla Ducati, a BSB jest najbardziej prestiżową serią krajową, więc mam nadzieję, że będziemy mogli zaskoczyć wszystkich i wkroczyć tam jak najszybciej będzie to możliwe.

Podczas tego weekendu mogliśmy zauważyć obecność Michele Pirro. Jak bardzo zaangażowany jest on w rozwój nowego motocykla?

To ważny testowy zawodnik dla Ducati, na pewno jego głównym celem jest MotoGP, ale również Superbike są ważne dla niego, ponieważ jest częścią Mistrzostw Włoch. Czasami występował w wyścigach WSBK, testuje ten motocykl dwa, trzy razy w czasie sezonu i prawdopodobnie będzie testował ten motocykl w przyszłości, więc to ważny zawodnik również dla Superbike. Oczywiście jest wielka różnica między motocyklem MotoGP, a Superbike, ale Michele pomaga Ducati w dwóch projektach.

Czy zobaczymy coś szczególnego w nowym motocyklu?

Chcemy wygrywać, więc musimy rozwinąć motocykl i dostarczyć zawodnikom to, co najważniejsze. Mamy kilka elementów do przetestowania w Superbike, między innymi tych związanych z silnikiem i chcemy rozwijać ten motocykl z myślą o przyszłości, ale to nie jedyna część motocykla, w której mamy coś do przetestowania w trakcie całego sezonu.

Czy znaleźliście rozwiązanie problemu z mocno wibrującym przy dużych prędkościach motocyklem Marco?

Oczywiście motocykl spisuje się lepiej w porównaniu do poprzednich wyścigów, mieliśmy testy w Brnie i znaleźliśmy coś. Chciałbym powiedzieć, że wyeliminowaliśmy ten problem na zawsze, jednak w niektórych wyścigach on wciąż występuje, a w niektórych nie. Z odpowiedzią chciałbym więc poczekać, aż wyeliminujemy ten problem na zawsze i nie będę już miał tego w głowie.

Dlaczego tylko Marco boryka się z tym problemem?

Waga zawodnika to jedna z najważniejszych rzeczy w wyścigach, jak i jego styl jazdy. W tym wypadku to waga jest rzeczą, która generuje problem.

Czy Michael Ruben Rinaldi to przyszłość Ducati?

Jeździ bardzo dobrze, może nie przez cały wyścig, ale jest bardzo szybki w pierwszej połowie wyścigów. Pojechał dobrze w Aragonii, tutaj też dobrze się spisuje, więc myślę, że będzie częścią naszej rodziny przez długi czas.

Czy jest możliwość, aby wystawić trzy motocykle Ducati w nadchodzącym sezonie?

Ciężko mi teraz powiedzieć coś na ten temat, ponieważ nie jest jeszcze znany program na rok 2019. Kiedy rozpoczniemy dyskusję z Arubą, ponieważ są ważną częścią tego projektu, wtedy będę mógł powiedzieć coś więcej, ale nie teraz.

Czy budżet Ducati z MotoGP ma wpływ na budżet w World Superbike?

Ducati chce wygrywać w obu mistrzostwach. Jeśli nie będziemy w stanie tego robić ze względu na budżet, to nie ma sensu tu być.

Podczas tego weekendu można zauważyć kilka osób pracujących na co dzień dla zespołu Pramac w MotoGP. Czy są oni zaangażowani w oba projekty?

Chciałbym zwiększać współpracę między MotoGP i Superbike, z tego powodu pracuje tu równolegle kilka osób. Chciałbym stworzyć silniejszą relację między MotoGP i Superbike, niż to było w przeszłości.

Czy Lorenzo Zanetti ma szansę znaleźć się w składzie Ducati rok 2019?

Jest częścią naszego zespołu rozwojowego, ostatnio testował na Mugello. Jestem zadowolony z jego pracy. Cieszę się, że możemy współpracować. Nie znam go zbyt dobrze, ponieważ to pierwszy rok, kiedy współpracujemy, ale ogólnie jestem zadowolony.

A czy jesteś zadowolony z Jorge Lorenzo?

Nie jestem szczęśliwy, Lorenzo też nie jest szczęśliwy, kibice Ducati również. Taka jest rzeczywistość, musimy starać się to poprawić razem z nim. To nasz cel.

Czy jest możliwy powrót Iannone do Ducati?

Nie, w tym momencie naszym celem jest znalezienie porozumienia z Dovizioso, po tym będziemy starali się rozpocząć negocjacje z innym kierowcą.

Co jest nowego w ramie, którą Jorge testował w Mugello w zeszłym tygodniu?

To nie jest coś nowego, to rama, której Dovizioso używał na początku sezonu. Mieliśmy również okazję sprawdzać ja wspólnie z Andreą podczas zimowych testów, w Katarze używał jej w czasie wyścigu. Nie ma wielkiej różnicy między tymi dwiema ramami. Podjęliśmy decyzję, że nie będziemy jej testować z Lorenzo, dopóki nie będzie na odpowiedniej pozycji, aby właściwie ją ocenić. Po weekendzie w Jerez postanowiliśmy dać mu okazję do przetestowania tej ramy, bo uważamy, że teraz jest na to gotowy.

To już drugi raz, kiedy zawodnik przechodzi z Yamahy i nie radzi sobie z waszym motocyklem, podczas gdy kierowcy Hondy radzą sobie na Ducati znakomicie. Jaka jest tego przyczyna?

Lorenzo czasami jest zdolny do tego, aby wygrywać wyścigi, np. w Malezji czy Jerez był bardzo szybki. Nie jestem zadowolony z jego wyników, ale czasami jestem bardzo zadowolony z tego, jak jest szybki na naszym motocyklu. Ale taka jest prawda, że dla zawodników jeżdżących na Hondzie, łatwiej wskoczyć na Ducati. Nie wiem, z czego to wynika, bo nasze motocykle są kompletnie inne.

Co się dzieje z Alvaro Bautistą w tym sezonie?

Byłem z niego bardzo zadowolony w poprzednim sezonie, pojechał kilka świetnych wyścigów. Jednak w tym roku spisuje się poniżej moich oczekiwań. Musimy wspólnie coś znaleźć i wrócić do wyników z zeszłego sezonu.

Czy macie jakiś termin, kiedy chcecie osiągnąć porozumienie z Dovizioso?

Musimy rozwiązać ten problem jak najszybciej będzie to możliwe, jednak to nie są łatwe negocjacje. Myślę, że przed Mugello powiemy czy będziemy dalej współpracować, czy nie.

Czy oczekiwałeś, że Marc będzie najszybszy na testach w Mugello?

Marc to Marc, myślę, że będzie szybki wszędzie.

A czego możemy spodziewać się od Ducati w Le Mans? Możemy oczekiwać tak dobrego weekendu, jak w Jerez?

Nie mogę z góry powiedzieć, co będzie w Le Mans, ponieważ jestem dość przesądny. Nie podam Ci wyników, nie wiem, co wydarzy się w wyścigu we Francji (śmiech).

Co dalej z ekipami Angel Nieto oraz Avintia, czy nadal będą waszymi satelickimi zespołami? Jeśli tak, to motocykle, z którego roku dostaną?

Tak myślę, jesteśmy blisko porozumienia z tymi dwoma zespołami. Prawdopodobnie uda nam się podpisać umowy w ciągu najbliższych dwóch wyścigów. Nie mogę powiedzieć nic z góry, dopóki nie dojdziemy z nimi do porozumienia.

Czy jest jakaś szansa, aby Chaz przeszedł z WSBK do MotoGP?

Nie rozmawialiśmy z nim na ten temat.

Czy lubisz dwa wyścigi dzień po dniu w czasie weekendu wyścigowego?

Szczerze, kiedy jestem w domu i mogę oglądać wyścigi, to jest to fajne. Dla kibiców na torze, nie wydaje mi się, żeby było to coś wyjątkowego, ja preferowałbym oba wyścigi jednego dnia. Jeśli byłbym zawodnikiem, to też wolałbym ścigać się jednego dnia. Oczywiście masz więcej czasu, przed drugim wyścigiem, ale tworzy się przy tym wielkie zamieszanie.

Co sądzisz o team orders w wyścigach motocyklowych? I mapie numer osiem waszego motocykla?

Mamy dopiero początek sezonu, a mapa ósma jest mapą ósmą (śmiech). Dla fabryk mistrzostwa są bardzo istotne.

Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

reklama

sklep Ścigacz

    na górę