tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki chcia³oby wróciæ do wy¶cigów motocyklowych. "Je¿eli wszystko pójdzie dobrze, to wrócimy i zrobimy to, by wygraæ"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Suzuki chcia³oby wróciæ do wy¶cigów motocyklowych. "Je¿eli wszystko pójdzie dobrze, to wrócimy i zrobimy to, by wygraæ"

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.11.27, 19:30 Drukuj

Po sezonie 2022 Suzuki wycofało się z MotoGP i innych sportowych aktywności, likwidując swoje zespoły fabryczne. Było to sporym szokiem dla zawodników, fanów, właścicieli motocykli i organizatorów wyścigów. Okazuje się, że jednak duch rywalizacji jeszcze nie zgasł.

Niedawno prezes Suzuki, Toshihiro Suzuki udzielił wywiadu dla Corriere dello Sport. Z jego słów wynika, że marka nie porzuciła swoich sportowych ambicji. Suzuki chce wrócić do świata sportów motorowych, ale jak mówi prezes marki, najpierw chce rozszerzyć ofertę swoich produktów.

NAS Analytics TAG

- Wrócimy do wyścigów i zrobimy to, by wygrać. Jednak zanim to nastąpi, musimy rozwiązać nasze problemy na rynku - powiedział Suzuki w wywiadzie dla Corriere dello Sport.

Jaka faktycznie jest sytuacja Suzuki? Nie da się ukryć, że przez wiele lat producent unikał wprowadzania do swoich produktów nowoczesnych technologii. Robił to w ograniczonym stopniu w modelu GSX-R1000, ale pozostałe maszyny wypadały raczej blado na tle konkurencji.

Jednak w tym szaleństwie jest metoda, bo np. V-Strom 650 wyprzedaje się w mgnieniu oka w każdej ilości, co przeczy logice, jeśli spojrzymy na jego osiągi, wyposażenie i cenę. Użytkownicy zdają się kochać Suzuki właśnie za to, że jest proste i niezawodne, a mechanicy z kolei chwalą niektóre modele za łatwy dostęp do najważniejszych elementów.

Co mówią liczby? Według informacji opublikowanych w portalu Motorcycles Data, ten rok ma być najlepszym dla Suzuki w ciągu ostatnich 15 lat. Sprzedaż rośnie głównie w Indiach, Europie i Ameryce Łacińskiej. Z informacji podsumowujących pierwszą połowę japońskiego roku fiskalnego wynika, że obroty wzrosły o 4,5 proc., sprzedaż - o 4,9 proc., a zyski - o 10,4 proc. Pomimo tego Toshihiro Suzuki nadal ma wątpliwości.

- Jeżeli nie mamy pełnej gamy produktów i konkretnych modeli dla naszych klientów, obecność w MotoGP nie ma sensu - dodał.

W 2027 r. w MotoGP pojawią się nowe, mniejsze silniki. Zmiany obejmą też aerodynamikę oraz zakaz stosowania urządzeń obniżających zawieszenie, które ułatwiają start (albo utrudniają, jeżeli się akurat zablokują). Coraz głośniej mówi się o tym, że zmiany te miałyby przyciągnąć nowych producentów. Być może przyciągną również tych starych.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê