tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki Moto Szkoła 2022. Co zmieniło się w szkoleniach motocyklistów w ciągu ostatnich lat?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Suzuki Moto Szkoła 2022. Co zmieniło się w szkoleniach motocyklistów w ciągu ostatnich lat?

Autor: Wojtek Grzesiak 2022.06.19, 12:30 Drukuj

Kiedy poproszono mnie o wzięcie udziału w Suzuki Moto Szkole na Torze Jastrząb, zastanawiałem się przez 5 sekund, żeby nie wyjść na łatwego dając od razu twierdzące "Tak!". Mając w pamięci edycję sprzed lat, chętnie wybrałem się do Szydłowca podszlifować swoje umiejętności.

Suzuki

Suzuki to marka, która bardzo dba o swoich klientów nie tylko na etapie zakupu motocykla, ale przede wszystkim przez różnego rodzaju akcje i promocje. Na przykład ci bardziej obrotni mogą w trakcie "Wiosny w lutym" niskim kosztem naprawić swój motocykl, gdzie już bazowe ceny części potrafią zaskoczyć, a co dopiero te po obniżce. Są też specjalne programy zniżkowe i wreszcie Suzuki Moto Szkoła, która działa od 16 lat, a od 12 lat jest prowadzona przez JC Group. Nie będzie ani grama przesady, jeśli powiem, że Janusz Czaja to instruktorski guru. Organizuje szkolenia od wielu lat i ma takie podejście, że jak podacie mu rękę i zaczniecie rozmawiać, to poczujecie się jak z kumplem, którego dawno nie widzieliście. Przy czym wyjdziecie bogatsi o solidną porcję wiedzy i umiejętności.

NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-S1000. Mój motocykl na szkolenie

Dzięki Dominice, z którą nasi klienci mają przyjemność współpracować i która trzyma nas w ryzach, na Tor Jastrząb jechałem w siodle modelu GSX-S1000. Minęło 8 lat od mojego ostatniego szkolenia Suzuki, kiedy to jeździłem testowym GSR 750. Od tego czasu przybyło mi sporo kilometrów w siodłach różnych sprzętów, ale ze sportową jazdą mam tyle wspólnego co tata dilera z Mercedesami, no może odrobinkę więcej. Na szkoleniu był cały przekrój sprzętów - od leciwych SV, przez GSX-R, mocną reprezentację V-Stromów aż po GSX-S1000GT. Mojej uwadze nie umknęła również obecność takich czołgów jak Hayabusa czy B-King. Jeżeli więc motocykl jest dla was wymówką / przeszkodą we wzięciu udziału w Suzuki Moto Szkole, to zdecydowanie powinniście poszukać lepszej.


Jak wyglądają zajęcia w Suzuki Moto Szkoła?
Zobacz wszystko na filmie ze szkolenia na Torze Jastrząb


Suzuki GSX-S1000 ma 152 KM mocy, quickshifter działający w obu kierunkach, ABS, kontrolę trakcji z możliwością zmiany trybu pracy oraz oczywiście przepustnicę ride-by-wire, za czym idzie opcja ustawienia oddawania mocy poprzez tryby A, B lub C, gdzie A jest dla nieustraszonych, a C dla tych, którzy nie potrzebują całego stadka koni do dyspozycji. Jak przystało na rzędową czwórkę, przyspieszenie jest liniowe, nie ma mowy o szarpaniu i innych dziwnych zachowaniach. To motocykl, na który wsiadacie, jedziecie, a w razie czego wybaczy wam te drobniejsze błędy. Tak przynajmniej zapisał się w mojej pamięci.

Suzuki Moto Szkoła z JC Group

Kiedy jechałem wczesnym rankiem do Szydłowca, spodziewałem się, że spędzę dzień, śmigając między pachołkami. Wszedłem do boksu, zarejestrowałem się, uraczyłem pierniczkami i poszedłem na briefing. Kiedy Janusz Czaja odpalił prezentację i zaczął wykład na temat pokonywania zakrętów, rodzajów apexów (szczytów) i tym podobnych, zrozumiałem, że formuła szkolenia mocno się zmieniła. Po wyjaśnieniu teorii przyszedł czas na praktykę w grupach. Moja była dość kameralna, ponieważ byliśmy w niej tylko w trzy osoby. Dzięki temu instruktor mógł nieco baczniej nam się przyglądać i po zjazdach do pit lane udzielać cennych wskazówek. Wiedza była dawkowana w ratach i na każdym wyjeździe ćwiczyliśmy inny aspekt pokonywania zakrętów, by później poskładać to w jedną całość. Po obiedzie przyszedł bowiem czas na wolny wybieg. Instruktorzy oczywiście jeździli razem z nami i jeżeli ktoś popełniał błędy lub mieli jakieś wskazówki, to przy pomocy jasnych i prostych gestów pokazywali, o co im chodzi. Część była rozmieszczona po cywilnemu w różnych punktach toru i w miarę możliwości również pokazywali, co powinniśmy poprawić w danym zakręcie.

Czy to szkolenie może mieć przeniesienie na ulicę? Jak mówi Janusz Czaja - wszystko jest kwestią wyobraźni. Oczywiście na drodze publicznej mamy ograniczenia prędkości, ruch drogowy, przeszkody terenowe, pieszych i tak dalej, ale przecież nie chodzi o to, żeby karykaturalnie składać się, wchodząc w każdy zakręt. Czasami wystarczy wprowadzić choć część z nawyków, żeby jazda stała się przyjemniejsza i bezpieczniejsza dla nas i innych uczestników ruchu drogowego. Jeżeli więc zastanawiacie się nad wzięciem udziału w Suzuki Moto Szkole, to wierzcie mi, że nie ma nad czym, bo będzie to bardzo miło i pożytecznie spędzony czas. Do końca sezonu zostało jeszcze sporo sesji, więc zajrzyjcie na stronę Suzuki i zarezerwujcie swoją. 

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę