tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Suzuki GSX-8R test i opinia: Sportowe tradycje Suzuki i praktyczna wygoda na co dzieñ
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Suzuki GSX-8R test i opinia: Sportowe tradycje Suzuki i praktyczna wygoda na co dzieñ

Autor: Mariusz £owicki 2024.09.07, 13:35 Drukuj

Suzuki od lat kojarzona jest ze sportowymi motocyklami z serii GSX-R, nawiązującymi do osiągnięć tej marki w MotoGP. Te maszyny triumfowały na torach całego świata, a ich niebieskie barwy stały się synonimem sukcesu w sportach motorowych. Jednak to, co naprawdę wyróżnia Suzuki, to nie tylko spektakularne sukcesy sportowe, ale również motocykle, które od dziesięcioleci stanowią trzon oferty tej marki. Modele takie jak GSX-8R, który jest tegoroczną nowością, kontynuują tę tradycję, łącząc sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością.

Nowa 2-cylindrowa rzędowa platforma silnikowa

Przez dekady trzonem oferty Suzuki były motocykle, takie jak Suzuki SV 650, V-Strom 650, o średniej pojemności, o średniej mocy, ale o ponadprzeciętnej użyteczności. Charakteryzowały się one również dużo niższą ceną niż flagowce w ofercie Suzuki. Taki właśnie jest GSX-8R. Opiera się on na nowoczesnej, dwucylindrowej rzędowej platformie, która po raz pierwszy pojawiła się w modelach A dventure Suzuki, takich jak V-Strom 800. Silnik o pojemności 776 cm³ generuje 85 KM, co jest wynikiem bardzo przyzwoitym dla motocykla tej klasy. Decyzja o rezygnacji z legendarnej widlastej dwójki, znanej z modeli SV650, wynikała z potrzeby dostosowania się do nowych norm emisji spalin, jak również z konieczności optymalizacji kosztów produkcji. Rzędowa dwójka jest po prostu tańsza w produkcji, co pozwala Suzuki oferować motocykle w atrakcyjnych cenach, nie rezygnując przy tym z jakości i osiągów.

NAS Analytics TAG

 

Suzuki GSX-8R. Test i opinia Łowcy. Zobacz wideo »


 

Zawieszenie i hamulce Suzuki GSX-8R

Z przodu GSX-8R znajdziemy odwrócony widelec Big Piston Fork od Showa, który gwarantuje dobrą pracę, choć bez możliwości regulacji, co może być pewnym minusem dla bardziej wymagających użytkowników. Z tyłu znajduje się solidny aluminiowy wahacz, co w tej klasie cenowej nie jest standardem. Całość spina stalowa rama, która zapewnia odpowiednią sztywność i stabilność. Rama pomocnicza jest dokręcana do ramy głównej, to ułatwia późniejsze działania serwisowe, jeżeli uszkodzilibyśmy ten element. Motocykl wyposażony jest w sprawdzone 310 mm tarcze hamulcowe z czterotłoczkowymi zaciskami, co gwarantuje skuteczne hamowanie w każdych warunkach.

Ergonomia i codzienna przyjazność GSX-8R

Masa motocykla w stanie gotowym do jazdy wynosi 205 kg, co jest dobrym wynikiem jak na sprzęt o mocy 85 KM. Podczas jazdy czuć sporą dynamikę tego motocykla, a niska masa daje lekkość przy przekładaniu się z boku na bok. Za kierownicą GSX-8R jest nadzwyczaj wygodnie. Motocykl nie wymaga od kierowcy nadmiernego pochylania, co sprawia, że jest idealny na długie trasy oraz do codziennego użytku. Lusterka, choć umieszczone w oddaleniu, zapewniają dobrą widoczność, a pięciocalowy wyświetlacz TFT dostarcza wszystkich niezbędnych informacji, w tym mapy silnika, które można dostosować do warunków jazdy.

Czy Suzuki GSX-8R jest szybki na torze?

Mimo literki "R" w nazwie, GSX-8R nie jest typowym, agresywnym sportowcem. Jest to motocykl stworzony z myślą o codziennej użyteczności, ale który potrafi dostarczyć frajdy na torze. Sprawdzi się zarówno dla doświadczonych motocyklistów, jak i dla tych, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę ze sportową jazdą. Na torze motocykl jest przewidywalny, a obecność zaawansowanej elektroniki i kontroli trakcji pozwala na bezpieczne i kontrolowane przyspieszanie, co jest kluczowe dla mniej doświadczonych kierowców.

Wady Suzuki GSX-8R

GSX-8R nie jest motocyklem pozbawionym wad. Najbardziej zauważalną jest stosunkowo mały zbiornik paliwa o pojemności około 14 litrów, co ogranicza zasięg motocykla do około 200-250 km na jednym tankowaniu. Dla wielu użytkowników może to być uciążliwe, zwłaszcza przy częstych dojazdach do pracy.

Cena Suzuki GSX-8R na 2024 i podsumowanie

GSX-8R w podstawowej wersji kosztuje 44 900 zł, a z dodatkiem Travel Pack - 47 400 zł. Cena ta jest konkurencyjna, biorąc pod uwagę, co motocykl oferuje. Suzuki od lat buduje swoją reputację na niezawodności i solidności, co czyni GSX-8R atrakcyjną propozycją zarówno dla nowicjuszy, jak i bardziej doświadczonych motocyklistów.

Podsumowując, GSX-8R to motocykl, który łączy sportowy charakter z codzienną funkcjonalnością. Jest to pojazd, który z jednej strony nie zaskakuje swoją agresywnością, a z drugiej - oferuje wszystko, czego można oczekiwać od współczesnego motocykla średniej klasy. Jeśli szukasz motocykla, który będzie niezawodny, praktyczny, a jednocześnie pozwoli na odrobinę sportowej frajdy, GSX-8R z pewnością jest wart rozważenia.

Suzuki GSX-8R dane techniczne

Moc maksymalna

85 KM/61 kW/8500 obr./min

Długość całkowita

2155 mm

Wysokość całkowita

1135 mm

Prześwit

145 mm

Masa w stanie gotowym do jazdy

205 kg

Średnica i skok tłoka

84 mm x 70 mm

Stopień sprężania

12,8:1

Rozrusznik

Elektryczny

Skrzynia biegów

Sześciobiegowa

Zawieszenie - tył

Pojedynczy amortyzator, regulowane

Hamulce - przód

Tarczowe

Opony - przód

120/70ZR17M/C (58W) bezdętkowe

Zapłon

Elektroniczny (tranzystorowy)

Norma Euro

Euro 5

Zużycie paliwa (l/100km) (WMTC)

4,2 l/100km

Maksymalny moment obrotowy

78 Nm/6800 obr./min

Szerokość całkowita

770 mm

Rozstaw osi

1465 mm

Wysokość siedziska

810 mm

Typ silnika

4-suwowy, 2-cylindrowy, chłodzony cieczą

Pojemność silnika

776 cm3

Zasilanie w paliwo

Wtrysk paliwa

System smarowania

Wymuszony obieg, mokra miska olejowa

Zawieszenie - przód

Widelec upside-down, sprężyny śrubowe

Kąt główki ramy/ wyprzedzenie

25 stopni/ 104 mm

Hamulce - tył

Tarczowe

Opony - tył

180/55ZR17M/C (73W) bezdętkowe

Pojemność zbiornika paliwa

14 l

Emisja spalin (g/km) (WMTC)

99 g/km

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Suzuki GSX-8R hamulce przod
NAS Analytics TAG
Suzuki GSX-8R jak wyglada
Suzuki GSX-8R lampa przednia
Suzuki GSX-8R od tylu z pakietem travel pack
Suzuki GSX-8R owiewka przednia
Suzuki GSX-8R profil
Suzuki GSX-8R siedzenie i travel pack
Suzuki GSX-8R silnik
Suzuki GSX-8R test i opinia
Suzuki GSX-8R wyswietlacz
Suzuki GSX-8R z przodu
Suzuki GSX-8R zawieszenie tyl
... wiêcej zdjêæ »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê