tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Super patent Suzuki. Turbodoadowany silnik coraz bliej produkcji!
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Super patent Suzuki. Turbodoadowany silnik coraz bliej produkcji!

Autor: Raff 2019.01.28, 10:50 Drukuj

700 cm3 i 150 KM - tak mogą wyglądać parametry nowego silnika Suzuki. Dokumentacja patentowa zdradza coś jeszcze - silnik będzie zintegrowany z ramą, która przejmie funkcję kanałów dolotowych.

Pamiętacie jeszcze fajny koncept Recursion, który Suzuki pokazało w 2013 roku? Trudno uwierzyć, że to już prawie sześć lat, od kiedy motocykl ten pojawił się jako zapowiedź przyszłych planów Hamamatsu. Coś z Recursion zobaczyliśmy w nowej Katanie, ale były to raczej stylistyczne smaczki niż konkretna technologia.

NAS Analytics TAG

A ta była najciekawszą stroną konceptu - Recursion miał być napędzany turbodoładowanym silnikiem o pojemności 588 cm3 i mocy 99 KM. Dzięki turbosprężarce, moment obrotowy miał osiągać 100 Nm przy 4,500 obr/min. Dwa lata po prezentacji podczas Tokio Motor Show w 2013 roku, Suzuki ujawniło zmodyfikowaną wersję jednostki napędowej, oznaczoną XE7, o pojemności 700 cm3 i mocy 150 KM.

suzuki-turbo-redesign-1

Od tamtej pory o projekcie było jednak dość cicho. Dopiero niedawno producent zgłosił patent dotyczący nowej konstrukcji motocykla, który ujawnia kilka bardzo interesujących szczegółów. Pierwszym jest rama rurowa, która, choć wydaje się dokładną kopią tych stosowanych dawno temu w starych Banditach, pełni teraz kluczową rolę w funkcjonowaniu układu turbosprężarki.

Producent wykorzystał wnętrze ramy do transportu powietrza między intercoolerem a sprężarką. Dzięki temu zabiegowi uniknięto konieczności prowadzenia dodatkowych kanałów w komorze silnika. Taki zabieg pozwolił na znacznie skompaktowanie osprzętu - airbox zamontowany jest w tradycyjnym miejscu, nad silnikiem, tuż przy intercoolerze.

Częściowa integracja turbodoładowanego silnika z ramą może oznaczać, że układ taki zostanie wykorzystany w kilku motocyklach Suzuki, jako gotowe rozwiązanie. Producent chętnie korzysta z takiej taktyki - wystarczy spojrzeć na przykład GSX-S1000 i Katanę, wykorzystujące to samo podwozie, ramę i silnik.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr