tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Sukces! Zapory linowe będą znikać z irlandzkich dróg. A co z Polską?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Sukces! Zapory linowe będą znikać z irlandzkich dróg. A co z Polską?

Autor: Raff 2020.07.17, 11:00 4 Drukuj

Bariery linowe mogą stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa motocyklistów - przyznali urzędnicy Departamentu Infrastruktury Irlandii Północnej. To wielki sukces motocyklistów z MAG.

Bariery linowe, zwane gilotynami, są coraz mocniej krytykowane przez środowiska motocyklowe na całym świecie. W Australii rozwiązania takie mają być stopniowo wycofywane, we Francji i w Hiszpanii zarządcy dróg sukcesywnie wprowadzają dodatkowe osłony, chroniące motocyklistów, ostatnio także irlandzkim motocyklistom udało się przekonać władze o szkodliwości linowych zapór.

NAS Analytics TAG

Przedstawiciele Motorcycle Action Group, brytyjskiej organizacji zrzeszającej użytkowników jednośladów, odbyli spotkanie z Departamentem Infrastruktury Irlandii Północnej w sprawie ograniczenia stosowania barier linowych. Wnioski płynące z tego spotkania są optymistyczne - obie strony zgodziły się, że bariery takie są skuteczne w przypadku większych pojazdów, ale stanowią zagrożenie dla bezpieczeństwa motocyklistów.

Stanowisko irlandzkich urzędników jest po części wynikiem opublikowanych niedawno wyników audytu, z których wynika, że właściwości ochronne w przypadku barier linowych są co najmniej dysusyjne, szczególnie jeśli chodzi o użytkowników jednośladów.

Departament Infrastruktury zobowiązał się do stopniowej poprawy bezpieczeństwa motocyklistów poprzez doposażanie zapór w elementy redukujące ryzyku poważnych urazów oraz współpracę z jednostkami badawczymi na rzecz stworzenia systemów ochronnych zaprojektowanych pod kątem interakcji z jednośladami.

W Polsce niestety zapory linowe mają się dobrze, a nawet coraz lepiej. Montaż barier odbywa się na podstawie normy PN-EN 1317-2. W żadnym akapicie tej normy motocykl się jednak nie pojawia, wszelkie obliczenia dotyczą wyłącznie samochodów. Na tę patologiczną sytuację zwracał już dawno uwagę Marek Bujalski, który w swoim opracowaniu na temat owej normy pisał: "Brak opracowania zasad stosowania innych urządzeń brd, które wchodzą w skład normy PN-EN 1317 tzn. (...) osłon zabezpieczających motocyklistów(...)". Niestety, wygląda na to, że będziemy ostatnim krajem, który zda sobie sprawę z tragicznych konsekwencji stosowanie gilotyn.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę