tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Stranicy miejscy w Warszawie biegaj za starymi dieslami. Strefa Czystego Transportu dziaa od dziesiciu dni
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Stranicy miejscy w Warszawie biegaj za starymi dieslami. Strefa Czystego Transportu dziaa od dziesiciu dni

Autor: Andrzej Sitek 2024.07.10, 09:47 1 Drukuj

Strefa Czystego Transportu działa w Warszawie od dziesięciu dni. Wraz z początkiem lipca na ulice wyruszyli również pracownicy ZDM i straż miejska.

Strażnicy mają za zadanie egzekwować nowe przepisy, natomiast pracownicy ZDM zapewniają wsparcie systemowe w postaci urządzeń zintegrowanych z bazą CEPIK, które identyfikują pojazdy wjeżdżające do Strefy Czystego Transportu niegodnie z nowymi przepisami.

NAS Analytics TAG

Już wiadomo, że nie wszyscy stosują się do nowego prawa. Z informacji przekazanych przez straż miejską wynika, że od początku funkcjonowania SCT, strażnicy pouczyli 44 kierowców, którzy wjechali na jej teren nieuprawnionymi autami. Ale niedługo taryfa ulgowa się skończy, a mandat za wjazd do strefy pojazdem niespełniającym wymogów wyniesie 500 zł.

Obszar strefy obejmie główne arterie miasta, takie jak al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskie, Trasa Łazienkowska, al. Stanów Zjednoczonych, ul. Wiatraczna oraz tory kolejowe wzdłuż północnej obwodnicy kolejowej. Wymienione ulice nie zostały objęte restrykcjami, natomiast granice SCT pokrywają się z ich przebiegiem.

Wjazd do strefy jest możliwy jedynie dla samochodów spełniających określone normy emisji. Pojazdy benzynowe (oraz LPG) muszą spełniać normę Euro 2 lub być wyprodukowane po 1997 roku. Z kolei diesle muszą spełniać normę Euro 4 lub być rocznika 2005 i nowszego. Zasady te oznaczają, że starsze samochody benzynowe (do normy Euro 1 włącznie) oraz diesle (do normy Euro 3 włącznie) mają zakaz wjazdu, jednak obostrzenia te nie dotyczą osób zameldowanych w Warszawie lub płacących w niej podatki (ale tylko do 2028 roku), a także seniorów powyżej 70. roku życia oraz posiadaczy europejskiej karty parkingowej.

Kierowcy, których samochody nie spełniają wymogów SCT, a którzy mimo to będą uprawnieni do wjazdu, mogą ubiegać się o specjalną naklejkę. Wniosek o jej wydanie można złożyć online lub w siedzibie Zarządu Dróg Miejskich przy ul. Chmielnej 124. System weryfikujący zgodność pojazdów z normami SCT jest dostępny na stronie sprawdzsct.zdm.waw.pl.

Do SCT nie mogą już wjechać starsze modele popularnych w Polsce samochodów, takich jak Audi 80, BMW serii 5 (E34), Fiat Cinquecento, Ford Escort, Honda Civic V, Opel Corsa B, Volkswagen Golf II oraz pierwsze wersje VW Golfa III. W przypadku diesli wykluczone zostały m.in. Alfa Romeo 156, Audi A4 B5 i B6, BMW serii 3 E46, BMW serii 5 E39, Opel Vectra B i C, Renault Megane I generacji, Skoda Octavia I oraz Volkswagen Passat B5. Motocykli nowe obostrzenia nie dotyczą, ale to nie oznacza, że w bliższej lub dalszej przyszłości nie pojawia się restrykcje dla posiadaczy silnikowych jednośladów.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr