tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Skutery nie wjad± do Strefy Czystego Transportu. Dostawcy jedzenia oburzeni
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Skutery nie wjad± do Strefy Czystego Transportu. Dostawcy jedzenia oburzeni

Autor: Raff 2019.01.14, 15:20 4 Drukuj

Dostawcy jedzenia, korzystający ze skuterów mają poważny problem z poruszaniem się po Strefie Czystego Transportu na krakowskim Kazimierzu. Mogą do niej wjechać tylko za opłatą i to jedynie w godzinach 9-17. Tak wynika z zapisów Ustawy o elektromobilności i paliwach i uchwały rady miasta.

Ustawa o elektromobilności, jak większość polskich aktów prawnych, powstawała w pośpiechu i bez przeprowadzenia odpowiednio wnikliwych analiz. W efekcie, jeszcze zanim powstały Strefy Czystego Transportu, specjaliści wskazywali na problemy, które mogą wyniknąć.

NAS Analytics TAG

Jednym z takich problemów jest nieprecyzyjny zapis we wspomnianej ustawie. Mówi on, że na terenie Strefy Czystego Transportu ogranicza się wjazd pojazdów innych niż 1) elektryczne; 2) napędzane wodorem; 3) napędzane gazem ziemnym. Warto dodać, że ustawodawca miał na myśli pojazdy samochodowe, do których nie zalicza się ani rower, ani motorower. W praktyce zatem skutery o pojemnościach do 50 cm3 mają prawo wjeżdżać do Strefy Czystego Transportu tylko w godzinach 9-17 po wniesieniu opłaty. Przez pozostałą część doby strefa jest dla nich zamknięta.

W ubiegłym tygodniu sprawdzaliśmy jak przepis ten egzekwowany jest w jedynej Strefie Czystego Transportu, która funkcjonuje w krakowskiej dzielnicy Kazimierz. Okazuje się, że dostawcy jedzenia, którzy są w tej chwili jedynymi kierowcami skuterów, nic nie wiedzą o tych przepisach. Byli oburzeni kiedy uświadomiliśmy im, że muszą wnosić opłaty za wjazd, a po 17 nie mają prawa wjeżdżać w ogóle.

Dodajmy, że władze miejskie mają prawo dokładnie określić jakie pojazdy mogą poruszać się w obrębie strefy. Radni, w uchwale dotyczącej strefy dopuścili możliwość wjazdu rowerami (której też nie ma w ustawie o elektromobilności), ale słowem nie wspomnieli o motorowerach.

Cała nadzieja w przedsiębiorcach, którzy mogą wjeżdżać do strefy do 2025 roku. Jeżeli zarejestrują skutery na swoje firmy, uratują dostawców przed dotkliwymi karami. Art. 96c Kodeksu wykroczeń za nieprzestrzeganie ograniczeń wjazdu do Strefy Czystego Transportu przewiduje 500 zł grzywny.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 2
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê