Sekrety układu nerwowego Yamahy Niken - elektronika w trójkołowcu
Yamaha opublikowała kolejne video, prezentujące rozwiązania techniczne zastosowane w rewolucyjnym trójkołowcu Niken. Tym razem omówiono systemy elektroniczne, ułatwiające panowanie nad tym bardzo szybkim i z założenia zwinnym pojazdem.
Czasy, kiedy wędrujące elektrony były potrzebne w pojazdach spalinowych wyłącznie do wytworzenia iskry i ewentualnego oświetlenia drogi, mamy już dawno za sobą. Układy elektroniczne są we współczesnych motocyklach nie mniej ważnym elementem, niż sam silnik. Jeśli dodatkowo mamy do czynienia z tak nowatorską konstrukcją, jak sportowy trójkołowiec Yamaha Niken, silna ingerencja komputera wydaje się niezbędna dla bezpiecznej i komfortowej jazdy.
Wiele z tych rozwiązań znajdziemy w bliźniaczym (przynajmniej do połowy ;) modelu Tracer 900, z którym Niken dzieli część ramy oraz trzycylindrowy silnik rzędowy. Są to kolejno:
- system ride-by-wire, dostosowany do potrzeb trójkołowca, inicjujący działanie kolejnych systemów
- wspomagane sprzęgło antyhoppingowe
- quickshifter
- dwustopniowy system kontroli trakcji z opcją wyłączenia
- trzy tryby jazdy D-MODE, ułatwiające dopasowanie się do aktualnych warunków na drodze
- elektroniczny tempomat, działający od czwartego biegu i prędkości 50 km/h
- elektroniczny, kolorowy wyświetlacz z bogatym zestawem funkcji
- oświetlenie LED z podwójną lampą z przodu
Czy Yamaha Niken okaże się naprawdę "nową twarzą motocyklizmu"? Czekamy na jazdy testowe i na pewno podzielimy się z wami naszymi wrażeniami.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze