Schwalbe powraca jako marka produkowana we Wrocławiu. 3000 sztuk miesięcznie elektrycznych skuterów
Govecs Poland produkuje we Wrocławiu elektryczne skutery eSchwalbe. Dziennie z taśmy montażowej zjeżdża od 12 do 14 żółtych lub białych skuterów o bardzo klasycznych kształtach.
Do połowy XIX wieku Schalbe był niemieckim producentem uzbrojenia i armat, później zaczął produkować rowery, a na początku XX wieku również samochody. W czasach III Rzeszy firmę przejął reżim faszystowski, a żydowskich właścicieli wygnano. Po II wojnie światowej przedsiębiorstwo zostało oddane rodzinie założycieli. Produkcja w NRD trwała do połowy lat 80. ubiegłego wieku.
Reklama
Przez wiele lat po upadku Schalbe było tylko dawną, acz bardzo popularną marką motorowerów, motocykli i skuterów, natomiast pięć lat temu prawa do nazwy zostały wykupione przez spółkę Govecs. Dzięki niej we Wrocławiu powstają teraz skutery marki eSchwalbe, ale nie są to już oczywiście pojazdy spalinowe, a elektryczne.
Aktualnie w produkcji znajduje się jednostka, która może rozpędzić się do 45 km/h, natomiast już wkrótce do sprzedaży trafi także mocniejszy wariant. Modele L3e i L1e wyposażone są w silnik marki Bosch. Mocniejsza jednostka generuje 11 KM (8 kW) mocy i może rozpędzić niewielki skuter do 90 km/h. To odpowiednik spalinowego 125 cm3. Warto zwrócić uwagę na całkiem dobry zasięg, który wynosi około 90 kilometrów. Przyspieszenie zwiększa dwustopniowy system napędu.
Słabszy wariant zasilanego z gniazdka skutera o mocy 4 kW może rozpędzić się do 45 km/h, a jego zasięg jest nieznacznie większy od mocniejszego brata. Masa pojazdów jest podobna i wynosi 135 kg. Wymiary to 196 cm długości i 88 cm szerokości. Na pokładzie jest również nowoczesna, cyfrowa deska rozdzielcza. Całe oświetlenie wykonano w technologii LED.
Wbudowana ładowarka ma moc 1,2 kW, natomiast klienci, którzy zdecydują się na zakup, mogą wybrać wariant z jedną lub dwoma wymiennymi bateriami o łącznej pojemności 4,8 kWh. Aby naładować ogniwa do pełna, potrzeba 4,5 godziny, do połowy wystarczą niecałe 2 godziny. Baterie są sprzężone w taki sposób, aby dostarczały energię równomiernie z obu sztuk.
Ile kosztują elektryczne skutery eSchwalbe produkowane we Wrocławiu? Za mocniejszy wariant będzie trzeba zapłacić ok. 31 tys. złotych. Słabszy model z baterią 2,4 kWh jest kilka tysięcy tańszy. Govecs posiada swoją placówkę we Wrocławiu od 2009 roku, docelowo chce produkować około 3000 pojazdów miesięcznie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze