Romet GT 125 MAX na kategorię B. Opis, zdjęcia, dane techniczne nowości na sezon 2023
GT 125 MAX powstał, żeby wyglądać jak synonim elegancji, ale w połączeniu z ostrymi kątami przedniej owiewki, wysokim tunelem środkowym i zbiegającymi się w ogonie śmiało zaprojektowanymi liniami, ma w sobie ducha sportowego, bez którego jazda to tylko toczenie się z punktu A do B. Nie tym razem - nowość Rometa na sezon 2023, to nie tylko świetny wygląd.
Wyrazista przednia sekcja z ukośnymi, ledowymi reflektorami, które w trybie dziennej jazdy układają się w literę X, to bez wątpienia jeden z ładniejszych projektów, jakie możemy spotkać na rynku w ostatnim czasie. Do tego dość wysoka szyba i wspomniane już mocne cięcia bocznych owiewek oraz równie agresywny przedni błotnik, są nie tylko przyjemne dla oka. Patrząc na GT MAX, ten jednoślad wydaje się gotowym do skoku drapieżnikiem.
GT MAX nie jest przy tym mały. Wymiary 2170/810/1280 mówią niewiele tylko do chwili, gdy zdamy sobie sprawę, że na rynku znajdziemy całkiem sporo modeli o podobnych wymiarach, ale o większych pojemnościach. Oznacza to, że Romet GT 125 MAX sprawdzi się także w przypadku wyższych motocyklistów. Dodajmy, że rozstaw osi to słuszne 1450 mm i mamy przepis na bardzo wygodny, stabilny oraz bezpieczny jednoślad.
Jeśli zastanawiacie się, jak może radzić sobie jednocylindrowa jednostka o mocy 11,28 KM, która musi udźwignąć 150 kilogramów masy skutera oraz ciężar kierowcy, to nie musicie obawiać się o przyspieszenie i osiągi. Silnik został tak zestrojony, żeby żywiołowo startował spod świateł i wytrzymał przeloty z prędkością ok. 80 km/h.
Prędkość maksymalna w praktyce wynosi blisko 100 km/h, ale powiedzmy sobie szczerze, że GT 125 MAX nie powstał do długich, autostradowych rajdów, chociaż oczywiście nie należy wykluczać go z tego rodzaju aktywności. To po prostu głównie pojazd miejski i w tym środowisku będzie czuł się najlepiej. Głównie do tego celu skonstruowano zawieszenie zbudowane na bazie przedniego amortyzatora teleskopowego oraz tylnych amortyzatorów olejowych, oczywiście wraz z układem hamulcowym w systemie CBS.
CBS to system, który rozkłada siłę hamowania i zapobiega blokowaniu kół - bardzo przydatne rozwiązanie, którego zalety bez wątpienia docenią jeźdźcy zmuszeni do dynamicznej, ale czasami niebezpiecznej jazdy w miejskiej dżungli.
Osadzona na 14-calowych kołach z przodu i 14-calowym z tyłu GT 125 MAX zapewnia oczywiście prostotę i łatwość prowadzenia za sprawą bezstopniowej przekładni CVT, co docenią wszyscy użytkownicy, ale osoby posiadające wyłącznie prawo jazdy kategorii B powinni być szczególnie zadowoleni.
Warto dodać, że tylna guma ma 130 mm szerokości, a pięcioramienne felgi zostały wykonane z lekkiego, ale wytrzymałego aluminium. Zbiornik paliwa mieści aż 12 litrów paliwa, co przy spalaniu na poziomie nieco ponad 2,5 litrów na 100 kilometrów zapewnia duży zasięg, a przede wszystkim w pewnym stopniu uniezależnia do szalejących cen benzyny.
Wposażony w system bezkluczykowy Romet GT 125 MAX posiada oczywiście schowek, który bez problemu pomieści kask. Dodatkowa przestrzeń umiejscowiona jest na przednim panelu i przeznaczona na drobne przedmioty, np. portfel lub telefon. Kanapa została wyprofilowana w taki sposób, aby zapewniała wystarczające podparcie kierowcy w odcinku lędźwiowym pleców, co docenią wszyscy zmotoryzowani, którzy decydują się na dłuższe przejazdy. Oczywiście miejsca dla pasażera jest dość, podobnie jak miejsca na jego stopy - nie zabrakło też uchwytów na dłonie. Kierowcy, którzy postanowią powiększyć przestrzeń bagażową GT 125 MAX, mogą wykorzystać stelaż tylny do montażu kufra centralnego.
Na koniec warto spojrzeć na tablicę rozdzielczą, w której dominują dwa zegary w sportowym stylu, to jest obrotomierz i prędkościomierz. Poza informacją o temperaturze cieczy chłodzącej i poziomie paliwa GT 125 MAX ma na pokładzie… radio, które uprzyjemni jazdę.
Romet GT 125 MAX dostępny jest w dwóch wersjach kolorystycznych, czyli eleganckiego granatu i odcieni ciemnej stali. Cena, jak na tę kategorię skuterów, na pewno nie jest wygórowana. Za Rometa GT 125 MAX trzeba zapłacić 14 999 zł. W cenie jest również darmowa dostawa, natomiast Romet oferuje również szereg atrakcyjnych opcji ratalnych. Po szczegóły najlepiej udać się do najbliższego salonu lub wejść na stronę: www.rometmotors.pl.
Specyfikacja modelu Romet GT 125 MAX:
rocznik 2023 |
wymiary [mm]: 2170*810*1280 |
rozstaw osi [mm]: 1450 |
waga [kg]: 150 |
silnik: 1-cylindrowy, 4 suwowy |
pojemność [ccm]: 125 |
chłodzenie: ciecz |
moc max [KM]: 11,28KM/8500 obr./min |
moment obrot. [Nm/rpm]11,6 Nm/6000 obr./min |
prędkość max [km/h]: 95 km/h |
rozruch: elektryczny |
przeniesienie napędu: pas napędowy |
skrzynia biegów: przekładnia bezstopniowa CVT |
smarowanie: obieg wymuszony, mokra miska olejowa |
opony: przód 120/80-14, tył 130/60-13 |
pojemność zbiornika [L]: 12L |
zawieszenie przód: amortyzator teleskopowy |
zawieszenie tył: amortyzatory olejowe |
system hamulcowy:CBS, tarczowy przód i tył |
obręcze: aluminiowe |
rodzaj paliwa: P,E5 |
zużycie paliwa: 2,6L/100km |
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze