tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Przedstawiciele bran¿y motocyklowej apeluj± do polityków, by nie wci±gali motocykli w wojnê celn±
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Przedstawiciele bran¿y motocyklowej apeluj± do polityków, by nie wci±gali motocykli w wojnê celn±

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.05.03, 11:35 Drukuj

Branża motocyklowa stała się jednym z zakładników wojny celnej prowadzonej przez przedstawicieli Unii Europejskiej i rządu Stanów Zjednoczonych. Wszystko zaczęło się jeszcze za kadencji Donalda Trumpa, który w ramach swojego hasła wyborczego chciał ograniczyć europejskim firmom dostęp do amerykańskiego rynku.

Cała historia zaczęła się w marcu 2018 roku, kiedy to Donald Trump ogłosił opłaty celne w wysokości 25% na stal i 10% na aluminium importowane z terenu Unii Europejskiej. Mówił wtedy, że wojny handlowe są dobre i łatwe do wygrania. Jak się okazuje, był w błędzie, a za jego działania zapłacą między innymi producenci motocykli i klienci. Przy wprowadzaniu nowych taryf przewidywano, że podwyższenie stawek celnych zadziała dwutorowo - oprócz wzrostu cen importowanych materiałów, mogły także wzrosnąć ceny materiałów produkowanych lokalnie, ponieważ amerykańscy producenci aluminium i stali mogli podwyższyć ceny za surowce do tych, które trzeba by było zapłacić za produkty importowane.

NAS Analytics TAG

Skutkiem decyzji Trumpa było podwyższenie opłat celnych na motocykle sprowadzane ze Stanów z 6 do 31 procent. Harley rozważał otwarcie montowni, a nawet fabryki w Europie i ostatecznie zorganizował się w Tajlandii, a Trump grzmiał wtedy, że to amerykańska firma i motocykle te powinny powstawać w Stanach Zjednoczonych. Oczywiście poszkodowany w tym wszystkim był także Indian i koncern Polaris, choć w tym wypadku jedynie częściowo, gdyż linia Scout i FTR1200 wyjeżdżają z fabryki w Opolu, a tylko duże motocykle przypływają z USA. Wreszcie Donalda Trumpa zastąpił Joe Biden, który cieszy się większą sympatią wśród europejskich przywódców, ale urzędnicy pozostają nieugięci i od 1 czerwca stawka celna za motocykle importowane ze Stanów Zjednoczonych będzie wynosiła aż 56 procent.

Do całej sytuacji odniosły się organizacje zrzeszające europejskich i amerykańskich producentów motocykli - czyli ACEM i USMMA. Koalicja należących do nich 88 związków i federacji napisała do przewodniczącego Komisji Europejskiej oraz prezydenta USA list, w którym wyjaśnia, że niezgodności w poglądach polityków odbijają się rykoszetem na branży motocyklowej. Czy ten głos zostanie wysłuchany? Tego dowiemy się za niecały miesiąc.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê