tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Porzucone hulajnogi - na pewno nie powinny le¿eæ na chodnikach i trawnikach. To realny problem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Porzucone hulajnogi - na pewno nie powinny le¿eæ na chodnikach i trawnikach. To realny problem

Autor: Andrzej Sitek 2021.04.23, 11:51 Drukuj

Kilka dni temu Prezydent podpisał ustawę, która de facto oznacza koniec swobodnego jeżdżenia hulajnogami elektrycznymi, deskorolkami elektrycznymi i innymi UTO. Ale to nie koniec spraw, które wymagają regulacji. Co z problemem hulajnóg porzuconych byle jak i byle gdzie, często w sposób utrudniają przejście osobom starszym i schorowanym?

Czy to realny problem i co można zrobić? Lokalne władze i samorządy zgłaszają narastający chaos związany z pozostawionymi gdzie popadnie hulajnogami, porzuconymi w przypadkowych miejscach przez niezdyscyplinowanych klientów wypożyczalni.

NAS Analytics TAG

Oczywiście w kwestii użytkowników i ich podejścia niewiele można zrobić, bo myślenia raczej nie da się nauczyć. Czy należałoby wprowadzić również kary za porzucenie pojazdu w sposób potencjalnie niebezpieczny dla pieszych? Tego pomysłu na razie nikt nie rozważa.

Ale samorządy proponowały już wcześniej normujące niektóre zagadnienia rozwiązania, m.in. limitowanie wynajmu hulajnóg albo ograniczanie obszarów wypożyczeń. Operatorzy musieliby również zawierać umowy z lokalnymi władzami.

Finalnie nic z tego nie wyszło, bo pojawił się problem kosztów i kto miałby zapłacić za odholowywanie porzuconych, elektrycznych jednośladów. Oczywiście operatorzy zbierają swoje hulajnogi, ale trwa to bardzo długo, a w tym czasie urządzenie stanowi potencjalne zagrożenie dla mieszkańców.  

Samorządy wskazywały, że można rozwiązać tę kwestię nawet bez generowania wielkich kosztów, np. wysyłając w miejsce patrol straży miejskiej lub policji, który przestawi hulajnogę w bezpieczne miejsce. Ale to z kolei wymaga dostępu do aplikacji operatorów, bo inaczej w jednośladzie włącza się zabezpieczenie antykradzieżowe.

Obecnie problem wymaga złożonych i niepotrzebnych zabiegów. Hulajnogi usuwają firmy, które podpisują z miastem lub powiatem umowę na odholowanie wszelkich wraków i pojazdów. Następnie odwożone są do miejsca przechowywania. To generuje niepotrzebne koszty, a często tylko nieznacznie przyspiesza usunięcie zawalidróg.

Nowe regulacje są potrzebne. Być może drogę przetrze Zarząd Dróg Miejskich w Warszawie, który podjął już inicjatywę zmiany i wprowadzenia nowych regulacji. Ale to będzie wymagać czasu.

Na razie dwukołowe potykacze wciąż będą zalegać na chodnikach i "ozdabiać" miejskie skwery i trawniki. Problem istnieje i wymaga szybkich działań.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê