Porsche rozpoczęło produkcję e-paliwa, które zastąpi benzynę w pojazdach z silnikami spalinowymi
Niemiecki producent wysokiej klasy samochodów, który obecnie należy do Volkswagena, poinformował, że pilotażowy zakład w Chile rozpoczął komercyjną produkcję paliwa alternatywnego. Do połowy dekady Porsche planuje produkować miliony ton e-paliwa eFuel.
E-paliwa to rodzaj syntetycznego metanolu wytwarzanego w skomplikowanym procesie z wykorzystaniem wody, wodoru i dwutlenku węgla. Porsche twierdz, że umożliwiają one niemal neutralną pod względem emisji CO2 pracę silników zasilanych gazem, chociaż pojazdy nadal musiałyby używać oleju do smarowania silnika.
Reklama
W fazie pilotażowej Porsche spodziewa się wyprodukować około 130 tys. litrów e-paliwa. W połowie dekady produkcja sięgnie około 55 milionów litrów, a dwa lata później 550 milionów litrów.
O chilijskim zakładzie rafineryjnym Porsche dowiedzieliśmy się pod koniec 2020 roku, kiedy to producent samochodów ogłosił, że zainwestuje 24 miliony dolarów w rozwój zakładu i e-paliw. Partnerzy niemieckiej marki to chilijska firma Highly Innovative Fuels oraz międzynarodowy koncern Siemens. Warto zwrócić uwagę, że obiekt powstał w pobliżu Punta Arenas. To specyficzny obszar, gdzie wieje przez blisko 270 dni w roku. Dzięki temu turbiny wiatrowe mogą działać z pełną wydajnością.
Porsche jest zdania, że e-paliwa mogą zastąpić benzynę, umożliwiając właścicielom pojazdów bardziej przyjazny dla środowiska sposób jazdy. Mogą również korzystać z tej samej infrastruktury paliwowej co gaz, w porównaniu z miliardami euro inwestycji potrzebnych do zbudowania sieci stacji ładowania pojazdów elektrycznych.
Warto zwrócić uwagę, że Porsche ma osobisty cel w rozwoju e-paliw. Ich ekspansja pozwoliłaby niemieckiej marce ekskluzywnych samochodów na kontynuację produkcji pojazdów, takich jak kultowe Porsche 911 z tradycyjnym silnikiem, zamiast nowego modelu elektrycznego — lub jednocześnie z nim. Chociaż pojazdy elektryczne mogą oferować znakomite osiągi, ich dynamika jazdy różni się od tradycyjnych silników.
"Potencjał e-paliw jest ogromny. Obecnie na świecie jest ponad 1,3 mld pojazdów z silnikami spalinowymi. Wiele z nich będzie jeździć po drogach jeszcze przez dziesiątki lat, a eFuels oferuje właścicielom istniejących samochodów niemal neutralną pod względem emisji dwutlenku węgla alternatywę" - powiedział w komunikacie Michael Steiner, dyrektor ds. badań i rozwoju Porsche.
Steiner i inni przedstawiciele firmy powtórzyli we wtorek, że rozwój paliwa nie zmienia planów firmy, aby do 2030 r. 80 proc. oferty Porsche stanowiły samochody elektryczne.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzea to nie przypadkiem folcwagen należy do (grupy) porsze?
Odpowiedz