tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Polski custom na bazie motocykla BMW R18 - powrót do koncepcyjnych korzeni od Unikat Motorworks
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Polski custom na bazie motocykla BMW R18 - powrót do koncepcyjnych korzeni od Unikat Motorworks

Autor: Wojtek Grzesiak 2021.07.04, 14:36 Drukuj

Firma Unikat Motorworks z Wrocławia podjęła się karkołomnego wyczynu w postaci przerobienia BMW R18 tak, by motocykl był funkcjonalny, bezpieczny i jednocześnie wyjątkowy. W tym dziele diabeł tkwi w szczegółach, a te mocno przybliżają motocykl do koncepcyjnej wersji.

Kiedy w marcu 2019 roku zaprezentowano koncept BMW R18 motocyklowy świat wstrzymał oddech, a potencjalni klienci złapali za portfele i telefony do swoich doradców leasingowych. Choć później zaprezentowano jeszcze dwa koncepty, które różniły się od tego z Villa d'Este, to nie przeszkodziło importerom w przyjmowaniu zaliczek, a klientom - we wpłacaniu ich na ślepo, bez poznania ostatecznej wersji modelu.

NAS Analytics TAG

Do firmy Unikat zgłosił się Dominik, który stał się szczęśliwym posiadaczem R18, ale jednocześnie chciał, by jego egzemplarz był wyjątkowy. Tak narodził się custom, który pochłonął około 100 roboczogodzin pracy i jest to jednocześnie doskonały pokaz siły i umiejętności wrocławskiej firmy Unikat. Z jednej strony panowała tu dowolność, a z drugiej - motocykl musiał być wykonany tak by nie ingerować w jego konstrukcję. Najbardziej karkołomnym wyczynem był układ wydechowy, ponieważ trzeba było stworzyć formy do tłumików, a następnie wykonać odlewy i sprawdzić, czy całość będzie do siebie pasowała. Efekt jest taki, że nie tylko pasują, ale wkrótce będzie mógł je nabyć każdy posiadacz R18, któremu podobał się wydech zaprezentowany w koncepcie.

Tłumiki to oczywiście nie jest jedyna zmiana. Motocykl został postawiony na nowych kołach o średnicy 21 cali z przodu i 18 cali z tyłu. Błotniki zostały przekonstruowane tak by być bliżej opon i bardziej je otulać, co nadaje motocyklowi czystszego wyglądu. Oryginalna kanapa została zastąpiona siedziskiem z pikowanym obiciem oraz regulacją kąta i odległości od kierownicy. Pojawiła się także skórzana tapicerka i plecione manetki, a także frezowane podnóżki. Kierownica z riserami została wyposażona w lusterka w stylu cafe racer, a kierunkowskazy umieszczono w końcówkach kierownicy. Zmieniono także oświetlenie tyłu i mocowanie tablicy rejestracyjnej, które jest bardzo surowe, ale znalazło się w nim miejsce na oświetlenie LED. Pokrywy wlotu powietrza oraz pierścień lampy zostały polakierowane na czarno. Pojawiły się także frezowane aluminiowe emblematy UNIKAT, ale napis może być personalizowany.

Choć firma Unikat Motorworks słynie z tego, że nie robi dwóch takich samych projektów, to niektóre elementy zastosowane w customowym R18 będą dostępne w regularnej sprzedaży. Motocykl został zaprezentowany w warszawskim BMW Urban Garage, gdzie możecie spędzić czas nad Wisłą w towarzystwie motocykli bawarskiej marki, a także przetestować wybrane modele.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê