Pojazdy marki Renault nie pojad± wiêcej ni¿ 180 km/h. Francuski koncern do³±cza do Volvo
Tendencja do ograniczania maksymalnej prędkości pojazdów wkracza w nową fazę. Skoro narzędzia dyscyplinujące kierowców nie są tak skuteczne jak chciałyby rządy i różnorakie organizacje, z pomocą ruszyły im koncerny… motoryzacyjne.
Niemal rok temu dowiedzieliśmy się, że montaż ograniczników prędkości w swoich autach rozpoczyna Volvo. Najnowsze modele szwedzkiej marki pojadą maksymalnie 180 km/h. Producent tłumaczył tę decyzję troską o bezpieczeństwo.
Warto przy okazji przypomnieć, ograniczniki prędkości maksymalnej to nie jest pomysł, który pojawił się w ostatnich miesiącach. Od wielu lat znajdziemy je na przykład w samochodach Mercedesa, Audi, BMW. Większość modeli wyposażonych w bardzo mocne silniki nie pojedzie więcej niż 250 km/h. Volvo jedynie obniżyło granicę prędkości maksymalnej. Teraz okazuje się, że za przykładem szwedzkiej marki pójdzie francuski Renault.
Prezes Renault, Luka de Meo ujawnił, że pojazdy marki nie pojadą szybciej niż 180 km/h. W przypadku samochodów wyposażonych w napęd elektryczny maksymalna prędkość wyniesie mniej, zaledwie 160 km/h. Poza względami bezpieczeństwa, Renault chce zatroszczyć się o ekologię, bo wyższa prędkość to wyższe spalanie, a zatem większa presja na środowisko naturalne.
Na horyzoncie są już kolejne pomysły mające na celu przejęcie kontroli nad pedałem gazu w samochodach, a później pewnie i w motocyklach. Skoro w nowych pojazdach szeregowo instalowane są nawigacje satelitarne, kontrola prędkości pojazdu nie stanowi żadnego problemu. To z kolei oznacza, że producenci pojazdów mogliby na przykład narzucić kierowcom określoną prędkość w okolicy szpitali, szkół i przedszkoli. Czeka nas ciekawa przyszłość.
I jeszcze jedno. Skoro Renault chce dalej wzorować się na Volvo, to francuską markę czekają jeszcze poważniejsze wyzwania. Jakiś czas temu szwedzka marka ogłosiła, że jej priorytetem i nadrzędnym celem jest wyeliminowanie Volvo z udziału w wypadkach ze skutkiem śmiertelnym. To będzie bardzo trudne, no chyba, że prędkość samochodów Volvo i Renault spadnie do zera.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeLepiej od razu do 30.
Odpowiedz