tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Podczas Grand Prix Ameryk Pirelli stawia na stabilność. Alokacja dla klas Moto2 i Moto3
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Podczas Grand Prix Ameryk Pirelli stawia na stabilność. Alokacja dla klas Moto2 i Moto3

Autor: Materiał partnera 2025.03.24, 13:57 Drukuj

W dniach 28-30 marca odbędzie się kolejna runda cyklu MotoGP. Tym razem zawodnicy wystartują na Circuit of the Americas w Teksasie, gdzie powalczą w ramach Grand Prix Ameryk. Jakie opony przygotowało Pirelli dla klas Moto2 i Moto3? Okazuje się, że włoski producent nie wprowadzi żadnej terapii szokowej.

Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla zawodników klas Moto2 i Moto3. Producent potwierdził, że otrzymają oni takie same opny, jakie zastosowano podczas Grand Prix Argentyny. To oznacza, że zawodnicy Moto2 mogą liczyć na opony SC1 (miękkie), SC2 (średnie) i SCR1 (deszczowe) z przodu oraz SC0 (miękkie), SC1 (średnie) i SCR1 (deszczowe) z tyłu. W przypadku klasy Moto3 będą to opony SC1 (miękkie), SC2 (średnie) i SCR1 (deszczowe) na przód oraz SC1 (miękkie), SC2 (średnie) i SCR1 (deszczowe) na tył. Liczba dostępnych opon pozostaje bez zmian.

Tor Circuit of the Americas często przechodzi wymianę nawierzchni, ponieważ tamtejsza gleba powoduje jej szybką degradację. Z tego powodu odświeżono asfalt pomiędzy zakrętami 19 i 2 oraz na prostej startowej. Odnowiono także asfalt na prostej o długości 1200 m, która znajduje się pomiędzy zakrętami 11 i 12.

- Już w sezonie 2024 ścigaliśmy się na COTA wraz z zawodnikami klas Moto2 i Moto3, ale w tym przypadku wyścig był w połowie kwietnia, więc w tym roku temperatury będą nieco niższe. Jeżeli zrobi się naprawdę zimno, to może negatywnie wpłynąć na zużycie opon, ale nie jest to nic, z czym zawodnicy by sobie nie poradzili. W ubiegłym sezonie widzieliśmy, że standardowe rozwiązania, a więc opony dostępne w ciągłej sprzedaży dla klientów, pokazały doskonałe wyniki i pozwoliły poprawić rekordy okrążeń, rekordy wyścigowe i ogólne czasy wyścigów obu klas. Dlatego wierzymy, że to odpowiednia alokacja na ten tor. Niektóre sekcje toru, zwłaszcza te z długimi prostymi, zostały wyremontowane, żeby wygładzić muldy i wgłębienia, ale to standardowa procedura, która odbywa się regularnie, więc nie powinno być niespodzianek. Podczas dwóch pierwszych tegorocznych rund zawodnicy byli bardzo szybcy i poprawili rekordy torów, więc jesteśmy ciekawi, czy potwierdzą swoją formę w Austin - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę