tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Pawe³ Szkopek wraca na legendarny tor! W sobotê pojedzie w wy¶cigu 24h "Na taki wysi³ek nie da siê przygotowaæ"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Pawe³ Szkopek wraca na legendarny tor! W sobotê pojedzie w wy¶cigu 24h "Na taki wysi³ek nie da siê przygotowaæ"

Autor: Informacja prasowa 2022.04.15, 14:47 Drukuj

Już w sobotę Paweł Szkopek rozpocznie sezon w mistrzostwach świata EWC i to od razu na legendarnym torze w Le Mans. Najbardziej utytułowany polski motocyklista pojedzie w 24-godzinnym wyścigu w barwach zespołu Energie Endurance 91. Początek zawodów w sobotę 16 kwietnia o godz. 15. Transmisja w Eurosporcie 2 oraz w Eurosport Player.

Dla Pawła Szkopka będzie to już kolejny występ na słynnym torze w Le Mans. W 2003 roku zajął tam drugie miejsce w klasie Stocksport, pokonując wraz z dwoma innymi kierowcami zespołu łącznie 3314,8 km. To doświadczenie na pewno będzie pomocne w rozpoczynającym jutro wyścigu.

NAS Analytics TAG

- Do takiego wyścigu zawodnika nie przygotuje żaden trening. Po kilkunastu godzinach jazdy boli każdy mięsień i każdy staw, dlatego bardzo ważna jest technika jazdy, żeby to zmęczenie ograniczać. Trzeba też przygotować się mentalnie, ale po ponad 20 latach ścigania nie mam z tym problemów. Przejechałem już wiele takich wyścigów i wiem, czego mogę się spodziewać. Musimy też dobrze przygotować motocykl, żeby nie tracić energii i uwagi na szarpanie się z maszyną. Nie można myśleć wyłącznie o dobrym czasie na okrążenie, ale trzeba skupić się na tym, by w dobrym tempie pokonać cały dystans - mówi przed startem Paweł Szkopek, tym razem startujący w klasie Superstock, na motocyklu  Kawasaki ZX-10R.

W wyścigu otwierającym mistrzostwa świata EWC będzie się zmieniał na motocyklu z dwójką innych kierowców Energie Endurance 91 - Christianem Napolim oraz Johnem Mohrem. Wszystkich czeka bardzo trudna walka nie tylko z rywalami, ale też z własnym organizmem.

- Może się wydawać, że siedzimy na motocyklu, ale to jest nieustająca praca, przerzucanie go z lewej strony na prawą. Nie ma zbyt wielu chwil na odpoczynek i to jest podstawowa różnica z długodystansowymi wyścigami samochodowymi. Bardzo ważne jest też zaplecze logistyczne. Trzeba się zaopatrzyć w suplementy, mamy też specjalne suszarki do kasków i kombinezonów i butów, bo przez godzinę jazdy tracimy dużo wody. Trzeba pamiętać o tym, żeby się dobrze nawodnić, jeść i spać, bo to naprawdę morderczy wyścig. Do pomocy mamy dwóch masażystów. Wszystko musi być perfekcyjnie przygotowane, żebyśmy w niedzielę o godz. 15 zakończyli wyścig w dobrej kondycji - tłumaczy Paweł Szkopek, 12-krotny mistrz Polski i mistrz Europy.

Tegoroczny wyścig 24-godzinny to już 45. edycja tych prestiżowych zawodów, rozgrywanych od 1978 roku. Po dwóch latach pandemicznych ograniczeń w tym sezonie na trybuny wracają kibice, którzy z pewnością stworzą niezwykłą atmosferę. Na starcie zamelduje się w sumie ponad 50 ekip, w barwach których zobaczymy 13 mistrzów świata EWC. Początek zawodów w sobotę (16 kwietnia) o godz. 15. Transmisja z zawodów na Eurosport 2 oraz w Eurosport Player.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê