tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Opony Pirelli Scorpion Rally wygrały test porównawczy magazynu "Motorrad"
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Opony Pirelli Scorpion Rally wygrały test porównawczy magazynu "Motorrad"

Autor: Materiał partnera 2019.06.17, 13:02 6 Drukuj

Poczytny niemiecki magazyn motocyklowy "Motorrad" przeprowadził test porównawczy opon typu dual sport, przeznaczonych do jazdy po asfalcie i w lekkim terenie. Jego zwycięzcą okazał się model Scorpion Rally firmy Pirelli, który pokonał pięć innych modeli czołowych producentów.

Artykuł z wynikami porównania ukazał się w numerze 12/2019 prestiżowej i opiniotwórczej niemieckiej gazety motocyklowej "Motorrad". W szranki stanęły następujące modele opon dual sport: Pirelli SCORPION™ Rally, Metzeler KAROO™ 3, Michelin Anakee Wild, Bridgestone AX 41, Continental TKC 80, oraz Mitas E-07+. Wszystkie w rozmiarach 120/70-19 z przodu i 170/60-17 z tyłu, zamontowane na sześciu identycznych motocyklach BMW R1250GS.

Test odbył się w większości na Sardynii, z wyjazdem i powrotem do miejscowości Olbia, na pięciodniowej trasie, zawierającej asfalty, drogi polne i piaszczyste oraz zupełny offroad. Podzielono go na 4 części: jazdę po asfalcie, offroad, test na mokrej nawierzchni oraz test zużycia opon. Każdej z nich przydzielono odpowiednią część punktacji końcowej, decydującej o ostatecznym wyniku porównania.

Na asfalcie testowano takie kryteria, jak precyzja prowadzenia, łatwość wchodzenia w zakręty, stabilność i przyczepność w złożeniu, trakcję przy przyśpieszaniu, stabilność pod pełnym obciążeniem, reakcje na hamowanie, zachowanie w warunkach granicznych, poziom hałasu oraz drogę hamowania z prędkości 100 km/h. Na bezdrożach doszła przyczepność na luźnym gruncie oraz w błocie, ogólna stabilność i zachowanie przy hamowaniu.

Porównanie na mokrej nawierzchni wykonano na torze testowym firmy Bridgestone niedaleko Rzymu. Tam również sprawdzano stabilność motocykla na poszczególnych oponach, precyzję sterowania, przyczepność w zakrętach i w czasie przyśpieszeń, zachowanie w ekstremalnych warunkach i skuteczność hamowania. Na koniec sprawdzono stopień zużycia rywalizujących modeli opon i przydzielono za to ostatnie punkty.

Zwyciężyły opony Pirelli SCORPION™ Rally, które wykazały się przede wszystkim znakomitym zachowaniem na mokrej nawierzchni, połączonym z wysokimi walorami na suchym asfalcie i poza nim. Ostatecznie model ten zdobył 387 punktów na 500 możliwych, zajmując wiodącą pozycję w swoim segmencie.

Ostateczne zestawienie testu magazynu "Motorrad"

1) Pirelli SCORPION™ Rally - 387/500
2) Metzeler KAROO™ 3 - 383/500
3) Bridgestone AX 41 - 380/500
3) Continental TKC 80 - 380/500
5) Mitas E-07+ - 364/500
6) Michelin Anakee Wild - 358/500

Testujący dziennikarze magazynu "Motorrad" tak skomentowali zwycięstwo opon Pirelli:

Ich zrównoważony charakter bez wątpliwości stawia je na czele segmentu dual sport. Pokazały doskonałe właściwości na na asfalcie, połączone z bardzo dobrym zachowaniem poza nim. Okazały się także absolutnie najlepsze na mokrej nawierzchni.


Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Zobacz również
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarze
Autor: Max 22/01/2020 14:09

Bzdury wypisujesz.

Odpowiedz
Autor: nasty 16/10/2019 18:06

Na zdjęciach jest STR

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Nasi fani komentowali

Polecamy

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę