Opony Pirelli Scorpion Rally wygrały test porównawczy magazynu "Motorrad"
Poczytny niemiecki magazyn motocyklowy "Motorrad" przeprowadził test porównawczy opon typu dual sport, przeznaczonych do jazdy po asfalcie i w lekkim terenie. Jego zwycięzcą okazał się model Scorpion Rally firmy Pirelli, który pokonał pięć innych modeli czołowych producentów.
Artykuł z wynikami porównania ukazał się w numerze 12/2019 prestiżowej i opiniotwórczej niemieckiej gazety motocyklowej "Motorrad". W szranki stanęły następujące modele opon dual sport: Pirelli SCORPION™ Rally, Metzeler KAROO™ 3, Michelin Anakee Wild, Bridgestone AX 41, Continental TKC 80, oraz Mitas E-07+. Wszystkie w rozmiarach 120/70-19 z przodu i 170/60-17 z tyłu, zamontowane na sześciu identycznych motocyklach BMW R1250GS.
Test odbył się w większości na Sardynii, z wyjazdem i powrotem do miejscowości Olbia, na pięciodniowej trasie, zawierającej asfalty, drogi polne i piaszczyste oraz zupełny offroad. Podzielono go na 4 części: jazdę po asfalcie, offroad, test na mokrej nawierzchni oraz test zużycia opon. Każdej z nich przydzielono odpowiednią część punktacji końcowej, decydującej o ostatecznym wyniku porównania.
Na asfalcie testowano takie kryteria, jak precyzja prowadzenia, łatwość wchodzenia w zakręty, stabilność i przyczepność w złożeniu, trakcję przy przyśpieszaniu, stabilność pod pełnym obciążeniem, reakcje na hamowanie, zachowanie w warunkach granicznych, poziom hałasu oraz drogę hamowania z prędkości 100 km/h. Na bezdrożach doszła przyczepność na luźnym gruncie oraz w błocie, ogólna stabilność i zachowanie przy hamowaniu.
Porównanie na mokrej nawierzchni wykonano na torze testowym firmy Bridgestone niedaleko Rzymu. Tam również sprawdzano stabilność motocykla na poszczególnych oponach, precyzję sterowania, przyczepność w zakrętach i w czasie przyśpieszeń, zachowanie w ekstremalnych warunkach i skuteczność hamowania. Na koniec sprawdzono stopień zużycia rywalizujących modeli opon i przydzielono za to ostatnie punkty.
Zwyciężyły opony Pirelli SCORPION™ Rally, które wykazały się przede wszystkim znakomitym zachowaniem na mokrej nawierzchni, połączonym z wysokimi walorami na suchym asfalcie i poza nim. Ostatecznie model ten zdobył 387 punktów na 500 możliwych, zajmując wiodącą pozycję w swoim segmencie.
Ostateczne zestawienie testu magazynu "Motorrad"
1) Pirelli SCORPION™ Rally - 387/500
2) Metzeler KAROO™ 3 - 383/500
3) Bridgestone AX 41 - 380/500
3) Continental TKC 80 - 380/500
5) Mitas E-07+ - 364/500
6) Michelin Anakee Wild - 358/500
Testujący dziennikarze magazynu "Motorrad" tak skomentowali zwycięstwo opon Pirelli:
Ich zrównoważony charakter bez wątpliwości stawia je na czele segmentu dual sport. Pokazały doskonałe właściwości na na asfalcie, połączone z bardzo dobrym zachowaniem poza nim. Okazały się także absolutnie najlepsze na mokrej nawierzchni.
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzetylna RALLY STR przednia RALLY na zdjęciach czyli dwie różne
Odpowiedznieprawda, wszystko jest prawidłowo, STR ma dużo mniejsze przestrzenie między blokami
OdpowiedzWszystko ładnie opisane , tyle że na zdjęciach Pirelli SCORPION Rally STR a opis niby dotyczy Pirelli SCORPION Rally. To w końcu które wygrały? To 2 różne modele.
OdpowiedzNa zdjęciach są Rally a nie STR. https://www.pirelli.com/tyres/en-ww/motorcycle/all-tyres/catalog/on-off-road/all
OdpowiedzBzdury wypisujesz.
OdpowiedzNa zdjęciach jest STR
OdpowiedzPopatrz na STR dokładnie, to Ty bzdury wypisujesz
OdpowiedzPirelli SCORPION™ Rally wygrały czy Pirelli SCORPION™ Rally STR?
Odpowiedz