Opona Dunlop SportSmart TT szybsza od konkurentów podczas "ślepej próby" na torze Mireval
Po wprowadzeniu na rynek opon SportSmart TT, Dunlop przeprowadził szeroko zakrojone testy porównawcze z oponami innych marek klasy hypersport. Wykorzystując motocykle o pojemności 600 i 1000 ccm, przeprowadzono "ślepą próbę" na wymagającym, francuskim torze Mireval.
Najpierw, korzystając z motocykla Yamaha R1 wyposażonego w ogumienie w rozmiarze 120/70ZR17 na przodzie i 190/55ZR17 na tyle, produkt Dunlopa porównano z trzema najważniejszymi konkurentami na falującym torze o długości 3,3 km.
Średni czas okrążenia opon konkurentów wyniósł 1 m 24,44 s. Natomiast na oponie Dunlop SportSmart TT ustanowiono nowy rekord: 1 m 22,85 s.
SportSmart TT była nie tylko szybsza średnio o 1,5 sekundy niż średnia konkurentów, lecz także aż o 2,6 sekundy szybsza na okrążeniu niż jedna z najważniejszych konkurujących opon.
Zobacz także test redakcyjny opon Dunlop SportSmart TT
Podobną przewagę zanotowano na lżejszym modelu Yamaha R6. Opona Dunlop była aż o 1,9 sekundy szybsza niż jeden z konkurujących produktów oraz o 1,2 sekundy szybsza niż średnia okrążenia wszystkich konkurentów. Do testu wykorzystano opony w rozmiarze 120/70ZR17 z przodu i 180/55ZR17 z tyłu.
Jeden z doświadczonych motocyklistów testowych stwierdził, że SportSmart TT prowadzi się jak "opona klasy Moto2 przeznaczona na drogi", dodając, że przyczepność była trwała i nie zanikała. Taka ocena nie dziwi, gdy wziąć pod uwagę fakt, że produkty Dunlopa wybrano w 2010 roku jako Oficjalne Opony Mistrzostw Świata FIM Moto2 i od tego momentu marka stale rozwija mieszanki oraz konstrukcje dla najbardziej wymagających kategorii wyścigów.
Dla wiodących dyscyplin, takich jak Moto2 i Długodystansowe Mistrzostwa Świata FIM Endurance, Dunlop opracował nowy sportowy polimer o wysokiej przyczepności i trwałości. Zastosowano go również w nowej oponie SportSmart TT jako część mieszanki MultiTread i jeden z kluczowych źródeł stabilności, na którą zwracali uwagę motocykliści testowi.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze