tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 On tu jest! Premiera ¶ci¶le limitowanego BMW M 1000 RR
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

On tu jest! Premiera ¶ci¶le limitowanego BMW M 1000 RR

Autor: Janusz Bêbenek 2020.09.23, 11:21 Drukuj

Pierwsze BMW z oficjalną literą "M" w nazwie jest już na rynku! Do klientów trafi ściśle limitowana seria 500 sztuk M 1000 RR - przygotowanego na tor motocykla, lżejszego, szybszego i lepiej wyposażonego od standardowego S 1000 RR. Przyjrzyjmy się bliżej nowemu niemieckiemu pociskowi. 

Zacznijmy od tego, że mimo ogromnego fizycznego podobieństwa, dwie sportowe maszyny BMW dzieli przepaść cenowa. Standardowe S 1000 RR można kupić już za 80400 zł, za M 1000 RR trzeba wyłożyć aż 149000 zł, a z pakietem M Competition aż 166800 zł. Co złożyło się na tę różnicę?

NAS Analytics TAG

Po pierwsze, M 1000 RR jest motocyklem bardzo ekskluzywnym, który powstanie w liczbie tylko 500 sztuk. Dokładnie tyle jest potrzebne, by spełnić wymogi homologacji World Superbike, ponadto BMW chce dostarczyć na rynek maszyny, które bez większych modyfikacji będą mogły rywalizować w klasie Superstock. Mamy tu niestety do czynienia ze znaną z profesjonalnych wyścigów zależnością - każdy kolejny KM w górę i kg w dół kosztuje coraz więcej. 

Jak łatwo się domyśleć, M 1000 RR jest w każdym aspekcie "bardziej". Zaczynając od silnika - rzędowa, litrowa czwórka kręci się wyżej i oddaje więcej mocy - 212 KM przy 14500 obr/min zamiast 207 przy 13500. Przekłada się to na nieco wyższą prędkość maksymalną, 306 zamiast 299 km/h. Maksymalny moment obrotowy obu motocykli jest taki sam i wynosi 113 Nm przy 11000 obr/min. 

Wyraźnie bogatszy jest w BMW M 1000 RR również pakiet elektroniczny. Do 4 standardowych trybów jazdy Road, Rain, Dynamic i Race dołączyły 3 dodatkowe warianty trybu Race, pozwalające bardzo dokładnie dostosować pracę silnika do aktualnych warunków. Na pokładzie znalazły się ponadto dodatkowe systemy - pit lane limiter, asystent startu, kontrola wheelie, kontrola uślizgów, quickshifter, wspomaganie ruszania na podjeździe HSC, dynamiczna kontrola hamowania DBC oraz tempomat. 

W kosztującym 17800 zł zestawie dodatkowego wyposażenia M Competition znajdą się ponadto specjalne dźwignie hamulca i sprzęgła, podnóżki kierowcy, osłony silnika, osłona dźwigni hamulca Brake-Leverguard, zestaw M Carbon, anodowany wahacz, łańcuch M Endurance, laptrigger M GPS oraz zestaw pasażera z osłoną przeciwuderzeniową.

Nie zabrakło oczywiście wszechobecnego karbonu. Z tego materiału wykonane są między innymi koła (w standardzie) oraz skrzydełka aerodynamiczne, generujące ponad 16 kg docisku na przód przy prędkości 187 km/h. Ogólnie w najbogatszym pakiecie wyposażenie udało się obniżyć masę motocykla z płynami ze 197 do 192 kg. 

To oczywiście nie koniec listy zalet nowego BMW M 1000 RR. Pełną specyfikację maszyny znajdziecie na stronie BMW Motorrad. Tymczasem nacieszmy oczy zdjęciami tej wspaniałej maszyny. 

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê