Oberdan Bezzi przedstawi³ swoj± interpretacjê mo¿liwego C 400 od BMW, ale w wersji… GS! Czy przygoda mo¿e mieæ oblicze skutera?
BMW wciąż sprzedaje swojego C 400 X, którego naturalnym środowiskiem jest miasto. A gdyby tak na świecie pojawiła się wersja przygodowa tego inteligentnego skutera średnich rozmiarów? Niemożliwe?
Skuter w stylu adventure wciąż mają szerokie pole do popisu, niezależnie od osiągnięć Hondy X-ADV, którą japoński producent określa mianem "dwukołowego SUVa". Ale bez względu na to, czy zgodzimy się z tym określeniem, czy nie, tendencja do rozwijania przygodowego segmentu skuterów rośnie, co widać choćby w postaci ADV 150 Hondy, DT X360 od Kymco, czy małej, ale zadziornej Yamahy BWS.
Jeden z naszych ulubionych projektantów koncepcyjnych, Oberdan Bezzi, przedstawił swoją interpretację możliwego C 400 od BMW, ale w wersji… GS! Czy to możliwe? Być może BMW sprawdza nastroje klientów ręką Oberdana. To mało prawdopodobne, ale przecież możliwe.
Gdyby BMW rzeczywiście rozważało wprowadzenie na rynek skutera C 400 GS, to obecny rok byłby najlepszym wyborem. W końcu przez cały 2021 obchodzimy 40. rocznicę powstania serii GS, co BMW z dumą świętuje poprzez specjalne malowania dostępne w aktualnej ofercie modelowej.
Niemniej jednak, jako ćwiczenie stylistyczne, C 400 GS jest też całkiem obiecujące wizualnie. Do tego przecież zwykły C 400 X ma kilka ważnych cech, które bez wątpienia chcielibyśmy zobaczyć w wersji przygodowej.
Są to na przykład przyzwoite hamulce i szybka reakcja przepustnicy - aspekty ważne w każdym pojeździe, a więc uniwersalne. Dodanie stylistyki ADV i zaoferowanie wariantu GS mogłoby okazać się strzałem w dziesiątkę, nawet gdyby skuter od BMW miał w rzeczywistości nadal jeździć tylko po mieście od punktu A do B.
Okej, nie będziemy się przecież oszukiwać. Możliwości off-roadowe skutera niemieckiego koncernu byłyby w najlepszym wypadku bardzo niewielkie, ale to, że w ogóle jakieś są, na pewno podziałałoby na wyobraźnię wielu potencjalnych klientów. To się nazywa marketing.
Zawsze znajdą się ludzie, którzy chcą spędzać więcej czasu w terenie, nawet takim łagodnym i w zasadzie płaskim, oraz inni, którzy lubią stylistykę ADV, ale wolą trzymać się z dala od brudu dzikich szlaków.
Czy to problem? Wyjdź na zewnątrz, jeździj i baw się dobrze. Skoro jest już G 310 GS, dlaczego nie może być C 400 GS a la Oberdan Bezzi dla miłośników skuterów?
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze