tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowy silnik Ducati V2 mo¿e zaskoczyæ fanów marki. Jest lekki i nie ma rozrz±du desmodromicznego
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowy silnik Ducati V2 mo¿e zaskoczyæ fanów marki. Jest lekki i nie ma rozrz±du desmodromicznego

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.11.01, 09:00 Drukuj

W ostatnich latach Ducati mocno pracuje nad swoją gamą silników, czego dowodem są Desmosedici Stradale i Superquadro Mono, a teraz dołącza do nich nowa jednostka V2. Jak zapewnia producent, jest to najlżejszy silnik V2 w historii Ducati. Jakie są jego parametry? Do jakich motocykli może trafić?

Zacznijmy od tego, że dotychczas Ducati miało w swojej ofercie dwa motocykle sportowe z silnikami V2. Jeden z nich to model SuperSport, który zachował DNA prawdziwego sportowego Ducati, ale jednocześnie jest wygodniejszy od Panigale. Skoro o Panigale mowa, to z oferty wyjeżdża silnik Superquadro.

NAS Analytics TAG

Teraz w tym wszystkim pojawia się zupełnie nowy silnik V2 o pojemności 890 cm3, który będzie występował w dwóch wersjach - o maksymalnej mocy 115 lub 120 KM. Maksymalny moment obrotowy może wynosić 92,1 lub 93,3 Nm. Założenie jest takie, że ma być mocniejszy od motoru Testastretta z modelu SuperSport, ale też bardziej przyjazny w codziennym użytkowaniu niż Superquadro.

To wszystko może prowadzić do snucia domysłów, że Monster i SuperSport mogą otrzymać ten silnik w wersji 115 KM. Do Panigale V2 mogłaby trafić wersja o mocy 120 KM, co byłoby poważnym uszczupleniem względem Superquadro, ale miałoby sens pod kątem klasy World Supersport, gdzie Ducati wyraźnie odstaje mocą, choć Stefano Manzi i jego Yamaha YZF-R6 pokazują, że duża moc nie ma znaczenia. Zresztą w klasie Supersport chodzi przede wszystkim o lekkość prowadzenia.

Nowy silnik Ducati waży zaledwie 54,5 kg, a więc o prawie 10 kg mniej od Superquadro 955 i prawie 6 kg mniej od Testastretta Evoluzione i Scrambler Desmodue. Jednocześnie producent rezygnuje tu z rozrządu desmodromicznego i wprowadza układ oparty na sprężynach, który pracuje już w V4 Granturismo. Do tego mamy układ zmiennych faz rozrządu. Skrzynia biegów jest wyposażona w quickshifter DQS.

W wersji o mocy 115 KM zastosowano bardziej wydajny alternator oraz wzmocnione korbowody i koło zamachowe. Wersja o mocy 120 KM może być wyposażona w wyścigowy układ wydechowy, który jest o 4,5 kg lżejszy od standardowego i podnosi maksymalną moc o 6 KM.

Kiedy zobaczymy pierwsze motocykle z nowym silnikiem? Okazuje się, że całkiem niedługo, ponieważ już na 5 listopada Ducati zaplanowało kolejny odcinek swoich premier, który zbiega się z początkiem targów EICMA 2024.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê