Nowy Triumph Speed Triple ju¿ w drodze. Wiêksza pojemno¶æ, wy¿sza moc i pe³na elektronika
Triumph po cichu testuje nowego Speed Triple'a. Motocykl ma być wyposażony w trzycylindrowy silnik o pojemności 1160 cm3. Na pokładzie pełen zestaw elektroniki i wyższa moc.
Triumph Speed Triple ekscytuje użytkowników już od 1994 roku. Od tamtego czasu sporo się zmienił, ale dziś jego parametry, zwłaszcza moc 148 KM i mało imponujący zestaw elektroniki, nie robią już na nikim wrażenia. Producent chciałby przywrócić swojemu streefighterowi pełnię chwały, a przy okazji załapać się na nową normę Euro 5.
Nowy Speed Triple ma być napędzany trzycylindrowym silnikiem o pojemności 1160 cm. Pojemność ta zostanie uzyskana po rozwierceniu znanej jednostki napędowej 1050 cm3 napędzającej obecny model. Średnica cylindra wzrośnie z 79 mm do 83 mm, dotychczasowy skoku 71,4 mm pozostanie bez zmian. Rzecz jasna modyfikacja nie ograniczy się do prostego powiększenia cylindrów - blok silnika z całą pewnością zostanie przeprojektowany.
Przypuszczamy, że zwiększenie pojemności da efekt w postaci 160-165 KM, zamiast dotychczasowych 150. Oznaczałoby to umieszczenie go w tej samej lidze co BMW S1000R, czy KTM Super Duke.
Większa moc i, z pewnością, także moment obrotowy, wymusi zapewne również nową, sztywniejszą ramę. Z całą pewnością możemy spodziewać się także pełnego zestawu elektroniki, dostępnej w innych modelach Triumpha - w tym działający w zakrętach ABS, lepszą kontrolę trakcji, czy duży wyświetlacz TFT z obsługą smartfona. Część z tych rzeczy jest oczywiście obecna na pokładzie dotychczasowego modelu, w nowym spodziewamy się nowocześniejszych wersji.
Fajnie byłoby zobaczyć w nowym Speed Triple'u akcenty retro, takie jak okrągłe lampy przypominające te z modelu Rocket. Były one obecne w poprzednich generacjach i nie wiemy komu to przeszkadzało.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze