Nowe skutery Kymco na targach EICMA 2022. Trzykołowiec, nowy Downtown 350 GT i limitowany Xciting 400
Podczas targów w Mediolanie Kymco pokazało dwie nowości, aktualizację modelu AK550 i ponownie zanęciło nas swoim trzykołowcem, na którego czekamy już od 2020 roku. Jedna z nowości to mocno limitowana wersja modelu Xciting 400. Pozostaje liczyć, że wszystkie trafią również do Polski.
Zaczniemy od nowego Downtown 350 GT, który został stworzony z myślą o jeździe po mieście i poza nim. Szeroka czasza i głęboka platforma sprawiają, że maszyna powinna dobrze sprawdzać się w chłodne i deszczowe dni. W porównaniu do Downtown 350 nowy model ma ostrzejsze i bardziej nowoczesne kształty, a także oświetlenie wykonane w pełni w technologii LED. Sercem skutera jest chłodzony cieczą silnik o pojemności 320,6 cm3, który generuje maksymalną moc 29 KM. Zbiornik paliwa ma pojemność 12,5 l. Koła mają średnicę 15 cali z przodu i 14 cali z tyłu. Hamulce sprzężono z systemem ABS. Tylne amortyzatory mają regulację napięcia wstępnego sprężyny. Informacje są pokazywane na kolorowym wyświetlaczu TFT, który umieszczono tuż przed oczami kierowcy.
Kolejny na liście jest Xciting 400 VS, który będzie limitowany do zaledwie 500 sztuk, co jest niewielką liczbą jak na ogromną popularność Kymco na całym świecie. Wyróżnia się przede wszystkim nowoczesną i agresywną stylistyką. Ma ciekawe grafiki i pełne oświetlenie LED. Techniczne sprawy pozostawiono bez zmian, a więc jest tutaj silnik o pojemności 400 cm3 i mocy 34 KM. Z elektronicznych wspomagaczy zastosowano ABS i kontrolę trakcji.
Trzecia nowość to nieco odmienione Kymco AK 550, które otrzymało przydomek Premium. Ma łączyć charakter sportowego i turystycznego maksi skutera. Od zwykłej wersji wyróżnia go wysoka, sterowana elektrycznie szyba i nowy wygląd owiewek. Silnik o pojemności 550 cm3 ma maksymalną moc 51 KM i elektroniczną przepustnicę. Zastosowano w nim zupełnie nowy pasek napędowy, który ma zapewnić cichszą pracę. Zmieniono także ustawienia kontroli trakcji i dodano tempomat. Układ ABS zyskał funkcję interwencji w zakrętach. Zmieniono także wyświetlacz, gdzie centralnym punktem jest system multimedialny, który oferuje m.in. korzystanie z nawigacji. Ciekawostką jest też drobna, ale znacząca zmiana w obsłudze systemu bezkluczykowego. Dotychczasowe pokrętło zostało zastąpione centralnym przyciskiem i towarzyszącymi mu przyciskami sterującymi innymi funkcjami. W standardzie kupujący może też liczyć na podgrzewane manetki.
Kymco CV3 będzie dostępny w wersji podstawowej i turystycznej oraz napędzany tym samym silnikiem co AK550. Przednie zawieszenie pozwala na pochylenie pod kątem 40 stopni. W pakiecie elektroniki jest kontrola trakcji oraz dwa tryby pracy silnika - Power i Rain. Standardowo zamontowano też podgrzewane manetki, a oświetlenie jest w pełni ledowe.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze