tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe przepisy dla motocyklistów w Niemczech - co się zmienia?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Nowe przepisy dla motocyklistów w Niemczech - co się zmienia?

Autor: Andrzej Sitek 2024.11.19, 11:18 Drukuj

Rok 2025 przyniesie w Niemczech istotne zmiany w przepisach dotyczących motocykli, wprowadzając nowe wymagania techniczne i regulacje, które mogą mieć wpływ na przepisy dotyczące motocykli w Polsce.

Regulacje te obejmą normy emisji spalin, homologację opon oraz inne aspekty związane z użytkowaniem jednośladów.

NAS Analytics TAG

Pierwszym znaczącym punktem nowych przepisów jest zaostrzenie standardów dotyczących emisji spalin. Od 1 stycznia 2025 roku wszystkie nowe motocykle rejestrowane w Niemczech będą musiały spełniać normę Euro 5+. Oznacza to, że pojazdy z silnikami niespełniającymi tego standardu nie będą mogły być rejestrowane. Zmiana ta zmotywowała dealerów do organizowania wyprzedaży starszych modeli przed końcem roku, co może oznaczać korzystne okazje cenowe dla kupujących.

Kolejną istotną zmianą są przepisy dotyczące ogumienia. Właściciele motocykli, którzy chcą używać opon o innych parametrach niż homologowane przez producenta, będą musieli przeprowadzić specjalne badanie techniczne. Kontrola taka, realizowana przez instytucje takie jak TÜV, będzie konieczna, aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie alternatywnych opon.

W zgodzie z nowymi przepisami opony muszą być zgodne z rozmiarem i indeksami podanymi przez producenta motocykla. Koszt badania technicznego będzie wynosić od 50 do 500 euro (około 217-2170 zł). Co ważne, przepisy dotyczą jedynie opon wyprodukowanych po 1 stycznia 2020 roku. Starsze modele ogumienia będą zwolnione z tych wymagań. Jednocześnie wiadomo już, że policja będzie odnosić się do danych w dowodzie rejestracyjnym pojazdu podczas kontroli drogowej.

Czy podobne restrykcje pojawią się również w przepisach obowiązujących w Polsce? Zmiany w niemieckich przepisach bez wątpienia mogą w przyszłości stać się inspiracją dla polskiego ustawodawcy. Wprowadzenie podobnych regulacji w w naszym kraju mogłoby oznaczać konieczność dostosowania się motocyklistów do nowych wymagań technicznych oraz dodatkowe koszty związane z użytkowaniem jednośladów. A to oznacza kłopoty, a przynajmniej duże wydatki.

To nie wszystko, bo oprócz norm emisji spalin i zasad dotyczących opon, niemieckie przepisy w 2025 roku obejmą również zmiany związane z prawem jazdy, przeglądami technicznymi i zasadami naliczania składek ubezpieczeniowych. Tak szeroko zakrojone zmiany wskazują na rewolucję w przepisach drogowych i mogą stać sie inspiracja dla naszych władz.

Niestety niemieckie zmiany legislacyjne dotyczące motocykli to sygnał, że rynek jednośladów podlega coraz bardziej restrykcyjnym regulacjom. Polscy motocykliści na razie nie muszą obawiać się zmian, ale jak długo?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę