tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Nowe opony od Pirelli na World Superbike w Misano. Pierwsza runda Mistrzostw Świata Kobiet
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Nowe opony od Pirelli na World Superbike w Misano. Pierwsza runda Mistrzostw Świata Kobiet

Autor: Materiał partnera 2024.06.13, 07:30 Drukuj

Cykl Mistrzostw Świata Superbike powraca z czwartą rundą, która odbędzie się na torze w Misano Adriatico. To ważna runda dla Pirelli, które przywiezie nowe opony dla klas Superbike i Supersport, a także zadebiutuje w Mistrzostwach Świata Kobiet. Pierwsza runda cyklu odbędzie się właśnie na włoskim torze.

Dla klasy Superbike Pirelli przywiezie dwie nowe opony. Pierwsza to SC1 w specyfikacji D0279 na przód. Mieszanka jest tutaj taka sama, jak w przypadku standardowej SC1, ale ma zmienioną konstrukcję dla zapewnienia lepszej stabilności i precyzji prowadzenia. Pojawi się też tylna opona SCX w specyfikacji D0339, która różni się konstrukcją i mieszanką. Zachowuje dotychczasowy poziom przyczepności i kąta złożenia, ale pozwala na szybsze i bardziej precyzyjne pokonywanie zakrętów, a także jest bardziej odporna na ścieeranie. Oprócz nowości pojawią się opony SC1 i SC2 na przód, SCX i SC0 na tył oraz SCX do użytku w kwalifikacjach i Superpole Race.

W klasie Supersport pojawi się eksperymentalny model D0444, który oferuje taką samą mieszankę, jak w przypadku opony SC1, ale różni się konstrukcją, zapewniając większą stabilność i lepszą precyzję prowadzenia. Oprócz tego zawodnicy będą mogli skorzystać z opon SC1 i SC2 na przód i SCX oraz SC0 na tył.

Mistrzostwa Świata Kobiet to 24 zawodniczki z 18 krajów, które po raz pierwszy w historii wezmą udział w tego typu przedsięwzięciu. Motocykle będą wyposażone w opony Pirelli DIABLO Superbike SC1 o rozmiarach 120/70 R17 z przodu i 180/60 R17 z tyłu. Każda z pań będzie miała do dyspozycji 3 opony przednie i 3 opony tylne podczas każdego weekendu. W razie opadów deszczu do dyspozycji są opony DIABLO Rain SCR1 w rozmiarach 120/70 R17 z przodu i 200/60 R17 z tyłu.

Tor Misano World Circuit "Marco Simoncelli" ma nitkę o długości 4226 m i szerokości 12 m. Prosta mierzy 430 m, a do tego jest 16 zakrętów - 10 prawych i 6 lewych. Są trzy ciasne nawroty, które wymagają mocnego hamowania i stabilności z przodu. Do wyprzedzania może dochodzić w zakrętach 1, 8 i 16. Zakręt numer 16 jest pierwszym lewym zakrętem po sekwencji prawych i w przypadku niskiej temperatury asfaltu najważniejsze jest odpowiednie zarządzanie temperaturą opon. Pierwsza część toru, do zakrętu numer 6, to mieszane i ciasne zakręty, które pokonuje się z niską prędkością i z dużym nachyleniem, więc ważna jest przyczepność krawędzi. Zakręty od 8 do 12 z kolei są pokonywane z wysoką prędkością.

- Na włoską rundę zdecydowaliśmy się przywieźć kilka nowości zgodnie z naszą filozofią ciągłego rozwoju. Dla klasy Superbike kontynuujemy prace nad tylną oponą SCX, żeby zwiększyć prędkość w zakrętach i odporność na ścieranie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiego poziomu przyczepności w maksymalnym złożeniu, który jest charakterystyczny dla standardowej wersji. W przypadku przednich opon pracujemy z obiema klasami nad rozwojem specyfikacji SC1 dla zapewnienia lepszego wsparcia w kwestii stabilności i precyzji. Doskonale znamy tor Misano, więc jest to dla nas idealny poligon doświadczalny do zbierania danych i porównywania ich. Począwszy od tej rundy będziemy też zaangażowani w inną piękną przygodę, a mowa o Motocyklowych Mistrzostwach Świata Kobiet, gdzie jesteśmy wyłącznym dostawcą opon. Zawodniczki już przeprowadziły pierwsze testy na torze Cremona, gdzie zapoznały się z mieszankami SC1. Teraz czas na ich oficjalny debiut i życzę im wszystkiego najlepszego w pierwszym sezonie - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę