Nowe opony Pirelli na Grand Prix Hiszpanii. Zawodnicy Moto2 z dużym wyborem miękkich mieszanek
W dniach 25-27 kwietnia odbędzie się pierwsza europejska runda MotoGP sezonu 2025. Zawodnicy Moto2 i Moto3 będą rywalizować na torze Jerez w ramach Grand Prix Hiszpanii. z tej okazji Pirelli przygotowało kilka nowych rozwiązań dla klasy pośredniej. Zawodnicy otrzymają duży wybór miękkich mieszanek.
Grand Prix Hiszpanii to pierwsza europejska runda sezonu 2025. Zawodnicy klasy Moto2 otrzymają kilka nowości, jeśli chodzi o tylne opony. Pierwszą będzie nowa mieszanka super miękkiej opony SCX. Dodatkowo zmienia się mieszanka w standardowej miękkiej oponie SC0. Nowym standardem stanie się dotychczasowa rozwojowa opona o oznaczeniu D0640.
Nowa super miękka opona SCX jest jeszcze bardziej miękka niż SC0, która dotychczas była najbardziej miękką oponą w arsenale zawodników Moto2. Rozwiązanie zadebiutowało już w 2019 r. w Mistrzostwach Świata Superbike i od tego czasu jest najczęściej wybieraną oponą tylną. Zawodnicy Moto2 mogli ją oficjalnie przetestować w lutym w Jerez. Aron Canet był wtedy najszybszy z czasem 1'39,552. To wynik o ponad sekundę szybszy od jego rekordu z 2023 r. W tym sezonie super miękka opona SCX będzie dostępna jako alternatywa lub dodatek do średnich SC1 na wszystkich torach, gdzie warunki termiczne lub nawierzchnia pozwalają na jej użycie.
Również począwszy od Grand Prix Hiszpanii rozwojowa miękka mieszanka w specyfikacji D0640, która od razu została doceniona przez zawodników Moto2 i z powodzeniem była użyta w sezonie 2024 w Misano oraz Barcelonie, stanie się nową standardową tylną oponą SC0. To posunięcie jest integralną częścią programu rozwojowego Pirelli, który polega na wprowadzaniu rozwojowych mieszanek jako standardowych opcji w trakcie sezonu. Jeżeli rozwiązanie rozwojowe zapewnia lepsze osiągi niż standardowe, to w następnym roku stanie się standardową mieszanką. Z racji tego, że te opony są sprzedawane wszystkim motocyklistom, nie tylko zawodnicy startujący w mistrzostwach będą mogli z nich skorzystać, ale także amatorzy i entuzjaści, którzy wybierają je na zawody lub track days.
Zawodnicy Moto2 otrzymają opony SC1 (miękka), SC2 (średnia) i SCR1 na przód oraz SCX (super miękka), SC0 (miękka) i SCR1 na tył. Zawodnicy klasy Moto3 będą mieli do dyspozycji opony SC1 (miękka), SC2 (średnia) i SCR1 na przód i tył.
- Na pierwszą europejską rundę tego sezonu Pirelli przybywa z innowacjami, które wpłyną na klasę Moto2. Pierwsze to nowa tylna opona SCX z super miękką mieszanką, która stanie się najbardziej miękką opcją dostępną dla zawodników w tej klasie. Nie jest to całkowicie nowa opona, bo z powodzeniem używaliśmy jej w Mistrzostwach Świata Superbike, gdzie obecnie jest najczęstszym wyborem spośród tylnych opon. Mówimy o nowym rozwiązaniu tylko dla zawodników Moto2, którzy już przetestowali je na torze i osiągali doskonałe rezultaty podczas lutowych testów, co do których Pirelli ma bogatą historię danych i informacji. Z racji tego, że jest to bardzo miękka mieszanka, nie może być wykorzystywana podczas wszystkich rund i wiele zalezy od charakterystyki asfaltu, układu toru oraz temperatur, które nie mogą być zbyt niskie. W przeciwnym razie zużycie opony będzie zbyt duże. Druga nowość to rozwojowa mieszanka D0640, która od rundy w Jerez stanie się standardową oponą miękką. Począwszy od Jerez będzie to nowa opona SC0. To naturalny proces, który od zawsze był elementem naszej strategii rozwoju i filozofii, która pozwala nam oferować zawsze aktualne i innowacyjne opony nie tylko profesjonalnym zawodnikom, ale również entuzjastom i amatorom. Takie działanie jest możliwe dzięki temu, że bierzemy udział w wielu seriach wyścigowych - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze