Nowa Honda Transalp 750 na rok 2025. Opinia na gor±co po te¶cie
Najnowszy Transalp 750 nie szokuje ilością zmian na sezon 2025. Niemniej wprowadzone zmiany godne są odnotowania, ponieważ idą we właściwym kierunku i poprawiają atrakcyjność i tak już popularnego w Europie motocykla.
Zmienia się przede wszystkim system wyświetlacza TFT. Nowy panel daje dużo informacji, jest łatwy w obsłudze poprzez wykorzystanie sterownika na lewej części kierownicy. Dzięki tej aktualizacji kierowca będzie dysponował możliwością integracji motocykla z telefonem. Nowa i mocniejsza jest lampa przednia motocykla. Przy okazji zaktualizowano wygląd plastików oraz poprawiono przednią szybą. Ta wykorzystuje nowy kształt kanału prowadzającego powietrze mające za zadanie obniżenie ciśnienia za szybą.
Na warsztat trafiły ustawienia silnika, pod lupę trafiły też nastawy zawieszeń oraz zmieniarki biegów. Siodło ma też grubsze obicie. Zmiany o których mowa czynią z nowego Transalpa sprzęt, który idzie w kierunku potrzeb motocyklisty, korzystającego ze swojego pojazdu często, lub wręcz codziennie.
Dane techniczne XL750 Transalp i XL750 Transalp (wersja A2)
XL750 Transalp | XL750 Transalp (wersja A2) | ||
SILNIK | |||
Typ | Chłodzony cieczą, 4-suwowy, 8-zaworowy, rzędowy, 2-cylindrowy OHC, z wykorbieniami co 270° i z rozrządem Unicam | ||
Pojemność skokowa | 755 cm3 | ||
Średnica cylindra x skok tłoka (mm) | 87 mm x 63,5 mm | ||
Stopień sprężania | 11,0:1 | ||
Maksymalna moc | 67,5 kW przy 9500 obr./min | 34,5 kW przy 5250 obr./min | |
Maks. moment obrotowy | 75 Nm przy 7250 obr./min | 66 Nm przy 4750 obr./min | |
Poziom hałasu: mierzony stacjonarnie (dB) | 95 dB | 88 dB | |
Prędkość maksymalna (km/h) | 195 km/h | 160 km/h | |
Pojemność układu smarowania | 3,9 l | ||
Rozrusznik | Rozrusznik elektryczny | ||
SYSTEM PALIWOWY | |||
Zasilanie | Elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI | ||
Zbiornik paliwa | 16,9 l | ||
Emisja CO2 wg WMTC | 102 g/km | 97 g/km | |
Fuel Consumption | 4,3 l/100 km | 4,2 l/100 km | |
INSTALACJA ELEKTRYCZNA | |||
Rodzaj akumulatora | AGM | ||
Pojemność i napięcie akumulatora | 12 V 9,1 Ah | ||
UKŁAD PRZENIESIENIA NAPĘDU | |||
Typ sprzęgła | Mokre wielopłytkowe, antyhoppingowe | ||
Typ skrzyni biegów | 6-biegowa manualna skrzynia biegów | ||
Przeniesienie napędu | Łańcuch | ||
RAMA | |||
Typ ramy | Stalowa rurowa (diament) | ||
PODWOZIE | |||
Wymiary (dł. x szer. x wys.) | 2325 mm x 838 mm x 1455 mm | ||
Rozstaw osi | 1560 mm | ||
Kąt pochylenia główki ramy | 27° | ||
Wyprzedzenie | 111 mm | ||
Wysokość siedziska | 850 mm | ||
Prześwit | 210 mm | ||
Masa własna | 210 kg | ||
Promień skrętu | 2,6 m | ||
ZAWIESZENIE | |||
Zawieszenie z przodu | Showa 43 mm SFF-CA USD, skok 200 mm | ||
Tylne zawieszenie | Zespolone typu Honda Pro-Link, skok 190 mm | ||
KOŁA I OPONY | |||
Felgi | Stalowe szprychy, aluminiowa obręcz, przeznaczone do opon dętkowych | ||
Opona przednia | 90/90-21M/C 54H | ||
Opona tylna | 150/70R18M/C 70H | ||
HAMULCE | |||
Typ układu ABS | Dwukanałowy ABS (tylny ABS można wyłączyć) | ||
Przednie | Osiowo montowane dwutłoczkowe zaciski hamulcowe i podwójne pływające tarcze o średnicy 310 mm | ||
Tylne | Pojedyncza tarcza 256 mm z jednotłoczkowym zaciskiem | ||
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY | |||
Zespół wskaźników | Multiinformacyjny wyświetlacz 5-calowy TFT | ||
Reflektor | LED | ||
Światła tylne | LED | ||
Łączność | Aplikacja RoadSync | ||
USB | Typu C | ||
Automatyczny wyłącznik kierunkowskazów | Tak | ||
System zabezpieczeń | HISS (Honda Intelligent Security System) | ||
Tryby jazdy | Sport, Standard, Deszcz i Szuter oraz Tryb użytkownika | ||
HSTC | Trzy poziomy + możliwość wyłączenia | ||
Wyposażenie dodatkowe | ESS |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze