Norton chce byæ jak Ducati - odwa¿na deklaracja nowego szefa dzia³u projektowego brytyjskiej marki
Marka Norton na razie nie jest zbyt dobrze kojarzona ze względu na postępowanie Stuarta Garnera, ale indyjski koncern TVS chce ten obraz zmienić, a dla nowego szefa działu projektowego Nortona inspiracją wyraźnie stało się Ducati.
Niedawno informowaliśmy, że na liście modeli, które mogą pojawić się w sprzedaży są modele Atlas Nomad i Ranger, które mają być dla Nortona tym, czym dla Ducati jest Scrambler. Motocykle będą miały za zadanie przyciągnąć nowych klientów, którzy niekoniecznie będą chcieli wydawać prawie 100 tysięcy na nowy motocykl, ale jednocześnie chcą wyróżnić się z tłumu.
W wywiadzie dla magazynu Forbes Simon Skinner, który jest nowym szefem działu projektowego, powiedział, że Norton chce zwabić klientów modelami Atlas Nomad i Ranger, które mają być konkurencją dla Ducati Scrambler. Pojemność silnika ma być mniejsza i będzie wynosiła 650 cm3, ale za to moc ma być porównywalna. Choć Skinner jest oszczędny w przechwałkach, to uważa, że linia Scrambler jest w dużej mierze nastawiona na lifestyle niż praktyczne możliwości. Jako wyjątek wyróżnia model Desert Sled i to właśnie w niego ma celować Ranger.
W kwestii wolumenu produkcji Norton jest daleki od bycia zagrożeniem dla Ducati. Nowa fabryka w Birmingham ma produkować do 7 tysięcy motocykli rocznie, ale Skinner podkreśla, że jest to fabryka tymczasowa i TVS ma poważne plany wobec Nortona. Model Atlas Nomad ma kosztować mniej więcej tyle samo co motocykle Ducati Scrambler. Choć TVS faktycznie sporo inwestuje w markę Norton, to oczywiście warto zachować bezpieczny dystans do zapewnień przedstawicieli brytyjskiej marki. W końcu wszyscy pamiętamy, jak skończył się mariaż Erika Buella i Hero MotoCorp.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze