tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Norma Euro5 - jakie motocykle znikn± z rynku? Kto nie spe³nia normy Euro 5?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Norma Euro5 - jakie motocykle znikn± z rynku? Kto nie spe³nia normy Euro 5?

Autor: Alonzo 2021.01.02, 13:11 Drukuj

W tym roku wchodzą regulacje Euro5. Dla wielu modeli motocykli oznacza to koniec ich produkcji i sprzedaży. Jakie modele znikną z rynku z powodu wprowadzenia normy Euro 5?

W roku 2021 Wielka Brytania opuściła strefę Euro. Co ciekawe, uwolniła się tym samym od struktur Unii Europejskiej, ale nie uwolniła się od obowiązujących tam norm Euro5. Na mocy dokumentów, regulujących sposób opuszczania przez Wielką Brytanię Unii, Brytyjczycy zobowiązali się do przestrzegania obowiązujących w Unii norm emisji spalin. Tak więc Euro5 skutki wprowadzenia Euro5 mają zasięg powszechny i zmienią znany nam świat motocyklowy. To jest odpowiedź na pytanie, dlaczego było tak wiele nowości motocyklowych w pandemicznym roku 2020.

NAS Analytics TAG

Euro5 i Honda - jakie modele znikną z rynku?

W ofercie Hondy norma Euro5 położy kres modelom z silnikiem V4, VFR900F, Crossrunner i 1200 Crosstourer. Honda tłumaczy to wysokimi kosztami modernizacji silników w porównaniu do wielkości psrzedaży tych modeli. Niejasna jest przyszłość modeli CB1100RS i CB1100EX, w których układ chłodzenia powietrzem utrudnia dostosowanie pracy silników do wymogów normy Euro5. Zaznaczmy tutaj, że Honda w większości przypadków zmodernizowała swoje flagowe modele i w większości przypadków w roku 2021 będziemy mogli kupić popularne modele tej marki.

Jakie motocykle Yamaha nie spełniają normy Euro5?

Jeżeli chodzi o Yamahę, to najbardziej opłakiwaną ofiarą regulacji Euro5 jest model Yamaha R6. Kultowy model, bez którego trudno sobie wyobrazić motocyklowy świat, będzie dostępny tylko w wersji torowej. Wersja drogowa została poświęcona, gdyż modyfikacje, niezbędne by ten model spełniał normy Euro5, zamieniały ten motocykl w groteskę. Sportowa żyleta coraz bardziej przypominała sporowca po tracheotomii, który z trudem wiąże sobie sznurowadła. Yamaha powiedziała dość i zamiast dalej "kastrować" swój sportowy przebój, wróciła do najlepszych praktyk, ograniczając jego teren występowania wyłącznie do zamkniętych torów. Bardzo dobrze! Znów mamy to, co kochamy, a epoka wyścigów po ulicach miast i tak bezpowrotnie przechodzi do lamusa.

Kolejną ofiarą Euro5 w ofercie Yamahy jest FJR1300. Z rynku zniknął także mniej popularne modele, takie jak XT1200Z Super Tenere, XV950R i scrambler SCR950. Wykorzystywały one silniki, konstruowane 10 lat termu, i nie jest opłacalne dostosowywanie tych silników do współczesnych norm emisji.

Motocykle BMW a Euro5

Norma Euro5 pomaga marce BMW. Praktycznie wszystkie ich modele spełniają tę normę lub w łatwy sposób zostały dostosowane do jej spełniania. Jedynym problemem dla BMW był silnik "pre-LC", napędzający serię R nineT. BMW zmodernizowało ten silnik i R nineT nadal będą wyjeżdżać na drogi w roku 2021. Zrezygnowano tylko z produkcji R nineT w wersji "Racer", bo chociaż miał ciekawy, unikalny styl, to nie cieszył się dużą popularnością wśród kupującyhc.

Euro5 i Ducati

Ducati wymieniło całą gamę swoich modeli na nowe, spełniające normy Euro5. Nie będziemy o tym teraz za dużo pisać, bo wszystkie nowości Ducati szczegółowo prezentowaliśmy Wam przez cały grudzień, a ten film zawiera skondensowaną wiedzę na ten temat:

Podsumujmy tylko, że Monstery zostały wymienione na nowe 937 cm3 z aluminionwą ramą, w rodzinie Multistrada wprowadzono silnik V4, a absolutną nowością w ofercie Ducati są w roku 2021 elektryczne rowery.

Triumph i Euro5

Triumph w przeważającej większości spełnia normy Euro5. Brytyjska marka jest w ostatnich latach bardzo aktywna i wykonuje swietną pracę, oferując najlepsze motocykle i nie tylko podążając za trendami na rynku, ale wytyczając te trendy, jak w przypadku olbrzyma Rocket 3. Wątpliwości budzą tylko modele Speed Triple 1050 i Tiger Sport 1050, ale spodziewamy się premiery nowych wersji tych modeli 2021, co ostatecznie zamknie sprawę dostosowania motocykli Triumph do normy Euro5.

Kawasaki

W przypadku Kawasaki problemy ze spełnieniem normy Euro5 mogą się pojawić w modelach Z1000 R, Ninja ZX-6R, Ninja 400, ZZR1400 i w retro motocyklach W800. W relamach Kawasaki na razie pojawiają się wersji tych motocykli na rok 2020, co może sugerować planowane zmiany w odniesieniu do nich na rok 2021. Na razie plany wymiany i modernizacji modeli Kawasaki na rok 2021 są w dużej mierze sekretem tej marki i dopiero czekamy na więcej informacji na ten temat.

Harley-Davidson i model Euro5 na rok 2021

Harley-Davidson ogłosi swoje modele na rok 2021 w styczniu. Czekamy więc i na razie tylko spekulujemy, że z oferty znikną lub zostaną zmodernizowane: Street 750  i seria 883/1200 Sportster. Na pewno w roku 2021 pojawi się pierwszy w historii model turystycznego enduro z emblematem Harley-Davidson, model Pan America. 

Suzuki

W roku 2021 z oferty Suzuki prawdopodobnie znikną VStrom 250 i GSX250R. Decyzję o niedostosowywaniu ich silników do normy Euro5 spowodowała niezgodna z oczekiwaniami sprzedaż tych modeli. Spodziewamy się też nowej wersji modelu 650V, a prawdziwym hitem może być nowa Hayabusa, o ile plotki o jej premierze w roku 2021 się potwierdzą.

Jeżeli chodzi o Suzuki, to już po napisaniu tego artykułu otrzymaliśmy informację, iż modele z silnikiem V650 zostaną wycofane ze sprzedaży do końca tego roku. W przyszłości zastąpią je nowe modele, oparte prawdopodobnie o jakieś rzędowe "dwójki" 700 lub 750.

Euro5 - okres promocji na nowe motocykl

Jeżeli planujesz zakup nowego motocykla, to kup go teraz. Stare modele, wycofywane z rynku z powodu normy Euro5, to świetne motocykle, które często tylko w niewielkim stopniu nie spełniają nowych norm emisji spalin. W wielu przypadkach mogą to być nawet modele o parametrach lepszych, niż ich wykastrowane przez Euro5 odpowiedniki. Sprzedawcy motocykli nie mieli wyjścia i musieli rejestrować pojazdy, żeby móc je sprzedać jako pojazdy używane. Rejestracja ich byłaby niedługo niemożliwa właśnie z powodu braku homologacji Euro5. Teraz ci sprzedawcy muszą pozbyć się zarejestrowanych pojazdów, by uniknąć strat. Będą chcieli je sprzedawać w wyjątkowo promocyjncych cenach, bo z każdym miesiącem i rokiem ich wartość będzie spadała, powiększając stratę. Taka okazja do wyszukiwania motocyklowych "perełek" i do negocjacji cenowych długo się już nie powtórzy.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê