tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 NOWO¦Æ 2023: ZIPP GP 125 na kategoriê B. Opis, zdjêcia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

NOWO¦Æ 2023: ZIPP GP 125 na kategoriê B. Opis, zdjêcia, dane techniczne

Autor: Andrzej Sitek 2022.12.08, 13:01 1 Drukuj

Najwierniejsi fani skuterów już wiele razy udowodnili, że nawet mniejsi przedstawiciele tego segmentu silnikowych jednośladów mogą pokonać każdą, choćby i najdłuższą trasę. Ale naturalnym środowiskiem skuterów jest przestrzeń miejska, w której zwrotne, lekkie i niewielkie pojazdy okazują się jednym z najlepszych środków lokomocji. Do tego celu przeznaczony jest również ZIPP GP 125, który wjeżdża na rynek w sezonie 2023.

Model ZIPP GP 125 wyposażono oczywiście w silnik o pojemność 125 cm3, który gwarantuje dość mocy, aby swobodnie przemieszczać się zarówno po mieście, jak również poza nim. Co istotne 125 cm3 to wartość, która umożliwia prowadzenie silnikowego jednośladu nawet wówczas, gdy kierowca dysponuje wyłącznie prawem jazdy kategorii B. Warto jedynie pamiętać, że w takim przypadku uprawnienia należy posiadać od co najmniej trzech lat, natomiast maksymalna moc określona przepisami to 11 kW, czyli 15 KM.

NAS Analytics TAG

Oczywiście ZIP GP 125 spełnia ten wymóg, ponieważ dysponuje mocą 8,4 KM oraz 8,5 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To akurat tyle, aby bez problemu udźwignąć kierowcę, a jeśli zajdzie taka potrzeba, również i pasażera. ZIP GP 125 dopuszcza taką możliwość, ponieważ kanapa jest przedłużona i wyposażona w uchwyty, które mogą również stanowić bazę do montażu kufra centralnego. Do tego w dolnej sekcji jednośladu sprytnie ukryto rozkładane podnóżki dla pasażera. Pod siodłem można natomiast schować kask oraz nieco innych drobiazgów - miejsca na pewno wystarczy.

Wspomniana kanapa GP 125 nie została co prawda specjalnie wyprofilowana, ale pamiętajmy, że to model stricte miejski, który zapewnia uniwersalność przemieszczania się i w tej kwestii spełnia swoje zadanie. Masa GP 125 to zaledwie 116 kg, co sprawia, że jednocylindrowy silnik chłodzony powietrzem jest zaskakująco żwawy. Przeniesienie napędu odbywa się oczywiście za pomocą pasa, zaś praktyczna skrzynia CVT gwarantuje, że obsługa GP 125 jest dziecinnie prosta.

ZiPP GP 125 doskonale radzi sobie w ruchu ulicznym i nie boi się penetrować wąskich przesmyków pomiędzy jadącymi lub stojącymi w korku samochodami. Zapewniają mu to kompaktowe wymiary 1850 x 670 x 1165 mm oraz zwarta, pozbawiona zbędnych dodatków bryła nadwozia.

ZIPP  GP 125 wyróżnia się stylistyką i wyglądem, stawiając na nowoczesne linie i atrakcyjne kolory, co sprawia, że wygląda naprawdę dobrze. Do tego jest praktyczny, co odzwierciedla również szereg jego innych cech. Zawieszenie to standardowy zestaw amortyzatorów teleskopowych z przodu oraz komplet amortyzatorów olejowych w tylnej sekcji. Układ został zestrojony w taki sposób, aby był optymalny w warunkach miejskich.

Jeśli chodzi o układ hamulcowy, ZIPP GP 125 posiada tarczę z jednotłoczkowym zaciskiem na przednim kole oraz tradycyjny hamulec bębnowy na tylnym. Obręcze kół zostały wykonane z aluminium. Oba koła mają ten sam wymiar, czyli 120/70-12.

GP 125 rozpędzi się do 85 km/h, a zbiornik paliwa pomieści 6,5 litrów etyliny. Przy spalaniu deklarowanym przez producenta na poziomie 3,8 l/100 km, odwiedziny na stacji benzynowej nie będą szczególnie częste.

ZIPP  GP 125 dostępny jest w trzech wariantach kolorystycznych: czerwonym, niebieskim i szarym. Aby stać się właścicielem GP 125 nie potrzeba wielkich sum pieniędzy. Ten model dostępny jest już od 7799 zł. Szczegóły dotyczące tego pojazdu znajdziecie na www.rometmotors.pl

Specyfikacja modelu ZIPP GP 125:

  • rocznik 2023
  • wymiary [mm]: 1850*670*1165
  • rozstaw osi [mm]: 1340
  • waga [kg]: 116
  • silnik: 1-cylindrowy, 4-suwowy
  • pojemność [ccm]: 125
  • chłodzenie: powietrze
  • moc max [KM]: 8,4 KM
  • moment obrot. [Nm/rpm]: 8,5 Nm/6000 obr./min
  • prędkość max [km/h]: 85 km/h
  • rozruch: elektryczny
  • przeniesienie napędu: pas napędowy
  • skrzynia biegów: przekładnia bezstopniowa CVT
  • smarowanie: obieg wymuszony, mokra miska olejowa
  • opony: przód 120/70-12, tył 120/70-12
  • pojemność zbiornika [L]: 6,5 l
  • zawieszenie przód: amortyzator teleskopowy
  • zawieszenie tył: amortyzatory olejowe
  • system hamulcowy: CBS
  • obręcze: aluminiowe
  • rodzaj paliwa: P,E5
  • zużycie paliwa: 3,8 L/100 km
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG
Zobacz równie¿

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê