tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykle elektryczne LiveWire zaliczaj± trudny debiut. Jochen Zeitz pozostaje optymist±
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
Advertisement
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Motocykle elektryczne LiveWire zaliczaj± trudny debiut. Jochen Zeitz pozostaje optymist±

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.10.10, 14:51 Drukuj

Marka LiveWire to pierwszy producent motocykli elektrycznych notowany na amerykańskiej giełdzie, ale debiut nie należał do najbardziej udanych. Jochen Zeitz pozostaje jednak optymistą, czego dowodzi w wywiadzie dla Bloomberga. Zapowiada też, że zamierza objąć prowadzenie w sektorze elektrycznych motocykli.

LiveWire rozpoczął swój żywot jako motocykl elektryczny sprzedawany pod banderą marki Harley-Davidson, ale ostatecznie nie pozostał tylko modelem, lecz zamienił się w wydzieloną markę. To wszystko pomimo niezbyt zadowalających wyników sprzedaży tego modelu, gdyż w samym 2021 r. znalazł on tylko 387 nabywców. W swoim debiucie giełdowym LiveWire zarobiło 295 mln dolarów. Początkowa cena akcji wynosiła 8,25 dolarów, ale szybko spadła do poziomu 7,10 dolarów dwa dni później. Teraz kurs się odbił i 7 października notowania zamknęły się z ceną 9,45 dolarów za akcję. Warto wiedzieć, że LiveWire jest notowane jako AEA-Bridges Impact Corp, które zostało założone przez Harley-Davidson i ma siedzibę na Kajmanach.

Advertisement
NAS Analytics TAG

W wywiadzie dla Bloomberga Jochen Zeitz pokazuje, że nie zraża się zarówno słabą sprzedażą, jak i słabym debiutem giełdowym. Dodaje, że o motocyklach elektrycznych myślał już 12 lat temu, kiedy dołączył do zarządu Harleya. Problem z LiveWire jest oczywiście taki, że zatwardziali miłośnicy dużych v-twinów nie przesiądą się nagle na motocykl zasilany prądem. Zeitz o tym wie i przyznaje, że nie są oni grupą docelową, a marka ma trafić do młodszych pokoleń, które rozpoczynają lub dopiero rozpoczną przygodę z motocyklizmem. - Pytanie o konsumenta. Nie zmienisz tego w ciągu jednej nocy, ale mówienie o starzeniu się klienteli nic nie da. Niezależnie od tego, czy jesteś Nike, Harley czy Gucci, zawsze chodzi o kolejne pokolenie i nigdy nie możesz przestać pracować - mówi Zeitz w wypowiedzi dla Bloomberg.

Najnowszym dzieckiem marki LiveWire jest model Del Mar S2, który w limitowanej serii 100 egzemplarzy oznaczonych jako Launch Edition potrzebował 18 minut, by sprzedać cały nakład. Obecnie ruszyły zamówienia na standardowe wersje, ale jeszcze nie podano informacji, jakie jest zainteresowanie amerykańskich klientów tym motocyklem. Model Del Mar S2 jest pierwszym zbudowanym na modułowej platformie ARROW, która ma pozwolić na tworzenie różnego rodzaju motocykli przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów produkcji.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê