Motocykle Piaggio i Vespa będą produkowane w Indonezji. Producent otworzył nową fabrykę
Grupa Piaggio notuje doskonałe wyniki sprzedaży na całym świecie, dlatego zainwestowała w kolejną fabrykę, która powstała w Indonezji. To już trzecia azjatycka fabryka włoskiego giganta. Dokąd trafią produkowane tam jednoślady?
O planach otwarcia fabryki Piaggio w Indonezji rozmawiano już w marcu tego roku. Powodem poczynienia inwestycji jest wysoka sprzedaż włoskich jednośladów w tym kraju. Działa tam już 50 salonów, a w 2021 r. marki grupy Piaggio odnotowały tam wzrost sprzedaży na poziomie 61 proc. Inwestycja jest wspierana przez lokalne ministerstwo przemysłu, które dofinansowuje rozwój sektora motoryzacyjnego.
Fabryka powstała w okolicach Dżakarty i ma powierzchnię 55 tys. metrów kwadratowych. Co roku w Indonezji sprzedaje się ok. 4 mln jednośladów, a więc kraj ten stanowi potężny rynek. Prognozy mówią, że tendencja wzrostowa ma się utrzymać i sięgnąć poziomu 6 mln sztuk. Indonezja jest krajem, w którym mieszka 276 mln osób, co daje potężną bazę potencjalnych klientów.
Obecnie Piaggio Group ma swoje siedziby w takich lokalizacjach jak Pontedera (Piaggio, Vespa, dział rozwoju elektromobilności), Noale (motocykle Aprilia), Scorze (motocykle Aprilia), Mandello del Lario (motocykle Moto Guzzi), Baramati w Indiach (skutery Piaggio na lokalny rynek), Vinh Phuc w Wietnamie (motocykle Piaggio i dział rozwoju na południowo-wschodnią część Azji), Foshan w Chinach (dział rozwoju na Azję) i Boston w Stanach Zjednoczonych (siedziba Piaggio Fast Forward zajmującego się robotyką).
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeWidać sprzedaż dobrze im idzie kiedy otwierają kolejną fabrykę. Sam mam vespę i wiem jak dobry to jednoślad. Już mam go około 5 lat i nadal chodzi jak nówka sztuka.
Odpowiedz