Motocykle Kawasaki Z650 i Z900 oraz Z650RS i Z900RS w wersjach 50th Anniversary
W tym roku Kawasaki obchodzi 50. urodziny modeli z serii Z i z tej okazji producent przygotował nowe malowania swoich flagowych nakedów. Oczywiście nawiązują one do klasycznych motocykli tej serii.
Historia Kawasaki Z rozpoczęła się w 1972 roku od modelu Z1, który występował wcześniej jako Super4 900. W obecnej gamie modelowej producent oferuje Z650 i Z900 w nowoczesnych kształtach oraz w przebraniu w stylu retro. Te drugie mają oczywiście oznaczenie RS i nawiązują do klasycznych motocykli z tej serii.
Modele Z900 i Z650 otrzymają malowanie Firecracker Red, które nawiązuje do Z1100GP z 1981 roku. W tym modelu chłodzony powietrzem silnik o pojemności 1089 cm3 generował maksymalną moc 108 KM, co było sporym wyczynem jak na tamte czasy. Deklarowana prędkość maksymalna wynosiła 220 km/h. Był to również okres, kiedy producent wprowadzał wtrysk paliwa, a był to L-Jetronic od firmy Bosch. Zanim się na niego zdecydowano, to inżynierowie z Akashi konsultowali ich sprawność, łatwość obsługi serwisowej oraz stopień awaryjności z marką Datsun, która także postawiła na to rozwiązanie w swoich samochodach.
Wersje RS trafią do salonów w malowaniu Fireball, które po raz pierwszy pojawiło się w 1972 roku właśnie na modelu Z1. W silniku pojawiły się wałki rozrządu umieszczone w głowicy. Podobne rozwiązanie stosowała już MV Agusta, ale Japończycy zrobili to niższym kosztem. Model Z1 miał zdetronizować Hondę CB750 i spopularyzował konstrukcję czterocylindrowego silnika rzędowego, a także coś, co w Stanach Zjednoczonych nazwano jako Universal Japanese Motorcycle. UJM to standard charakteryzowany jako połączenie nowoczesnych rozwiązań z niezawodnością i przystępną ceną oraz łatwością prowadzenia. Typowy silnik w motocyklach UJM ma właśnie cztery cylindry w rzędzie.
Motocykle mają pojawić się w Europie na wiosnę. Ceny podano na razie tylko w Niderlandach i mają wynosić kolejno 11 299 EUR dla Z900, 13 899 EUR dla Z900RS, 8 399 EUR dla Z650 oraz 9 300 EUR dla Z650RS.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze