Motocykle KTM 125 Duke i RC125 wycofane ze sprzeda¿y w Indiach. Producent odpuszcza walkê z Japoñczykami
Marka KTM jest w trakcie restrukturyzacji, która obejmuje też optymalizację oferty sprzedawanych motocykli. Najnowsze informacje wskazują, że producent wycofa swoje motocykle klasy 125 z Indii, które są jednym z największych rynków na świecie. Jest to o tyle ciekawe, że obie maszyny są produkowane przez indyjski Bajaj.
Od 1 kwietnia 2025 r. w Indiach zaczną obowiązywać nowe przepisy związane z homologacją jednośladów. Będą wymagać m.in. stosowania wiązki silnika OBD2B. KTM poinformował, że nie zamierza dostosowywać modeli 125 Duke i RC125 do nowych wymogów. To oznacza, że po pierwszym kwartale 2025 r. motocykle znikną z tamtejszego rynku.
Reklama
Lokalne portale motocyklowe podają, że jest to efekt rosnącej konkurencji ze strony marek japońskich. Tym samym bazowym modelem KTM w Indiach stanie się 200 Duke. Słuszność decyzji jest też poparta przez liczby. W styczniu 2024 r. sprzedano zaledwie 230 motocykli 125 Duke i RC125, a w styczniu 2025 r. liczba ta spadła do zaledwie 33 egzemplarzy.
Jeżeli spojrzymy na motocykl KTM 125 Duke, to ten sprzedawany w Indiach nieco różni się wyposażeniem od modeli oferowanych w Europie. Na naszym kontynencie od lat motocykl wyposażony jest chociażby w wyświetlacz z modułem Bluetooth, podczas gdy w Indiach kupujący mogą liczyć jedynie na wyświetlacz LCD. Indyjscy dziennikarze nie wypowiadają się również zbyt ciepło o jakości wykonania tych motocykli.
Na razie nie wiadomo, czy KTM pójdzie dalej i wycofa motocykl z kolejnych rynków. KTM 125 Duke w specyfikacji na rynek europejski to zupełnie inna bajka. Na dodatek motocykl jest ceniony przez użytkowników i, w przeciwieństwie do wielu konkurencyjnych modeli klasy 125, utrzymuje wysoką wartość na rynku wtórnym.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze