tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Motocykl do walki z kłusownikami w Afryce. Cake Kalk AP. Walczysz, nawet gdy nie jeździsz motocyklem
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Motocykl do walki z kłusownikami w Afryce. Cake Kalk AP. Walczysz, nawet gdy nie jeździsz motocyklem

Autor: Alonzo 2021.01.30, 11:31 Drukuj

Wciąż istnieją w motocyklach pomysły, na które jeszcze nikt nie wpadł. Cake to szwedzka marka motocykli elektrycznych, która próbuje zjednać sobie klientów, nowatorskimi pomysłami. Właśnie zbudowali motocykl do walki z kłusownictwem.

Cake Kalk AP (uwaga, AP pochodzi od angielskiego anti-poaching, czyli przeciwdziałania kłusownictwu) jest oparty na platformie Kalk. Inżynierowie ze Szwecji połączyli siły z South African Wildlife College i Goal Zero, by stworzyć elektryczny pojazd, przydatny w walce z kłusownikami na afrykańskim lądzie. To, co ma zapewnić Kalkowi AP przydatność w akcjach afrykańskich obrońców zwierząt,  to elektryczność. Przede wszystkim elektryczny silnik ma być cichy, co będzie pozwalało strażnikom podjechać bardzo blisko kłusowników. Po drugie kłusownictwo w Afryce jest problemem głównie na rozległych, odludnych terenach z dala od infrastruktury drogowej. Nie ma tam stacji benzynowych, warsztatów i tym podobnych udogodnień, potrzebnych do używania konwencjonalnych pojazdów. Dlatego Cake Kalk AP ma być wyposażony w panele słoneczne, które mają pozwalać na podładowywanie akumulatorów na terenach, odległych od cywilizacji. Dodatkowo producent deklaruje, że silnik Kalka AP został dodatkowo uszczelniony tak, aby zapewnić jego odporność na wodę i kurz podczas pracy w dzikim terenie.

NAS Analytics TAG

Jednym z głównych problemów pojazdów elektrycznych, jest przegrzewanie się akumulatorów. Przegrzewanie to może doprowadzić nawet do zapalenia się tychże akumulatorów. Żeby Cake Kalk AP mógł pracować w afrykańskim klimacie, Szwedzi zmodyfikowali oprogramowanie BASa tak, aby akumulatory pracowały stabilnie w afrykańskich upałach. Z innych cech, które mają dostosować Kalka AP do stawianych przed nim zadań, możemy wymienić:

terenowe opony Continental TKC 80, by mógł sprawnie przemieszczać się po błotnistych terenach,

reflektor o mocy 2100 lumenów, by mógł oświetlać patrolowane krzaki i zarośla

wysoki moment obrotowy na poziomie 280 Nm, który w połączeniu z mocą 73 KM pozwala rozpędzić Cake Kalka AP do prędkości 90 km/h

niskie przełożenia, które zapewniają duży moment obrotowy na tylnym kole

Ochrona zagrożonych gatunków na pewno zasługuje na pochwałę. Już samo mówienie o tym i nagłaśnianie problemu kłusownictwa w Afryce może przynieść pozytywne skutki. Część kłusownictwa jest związana z zapotrzebowaniem na pochodzące z tego kłusownictwa produkty. Nosorożce są zabijane, bo w krajach Azji panuje dość powszechne przekonanie, że proszek z rogu nosorożca jest dobry na potencję. Jednak nie sposób nie dopatrzeć się w projekcie Cake Kalk AP celów PRowych szwedzkiej firmy. Zainteresowanie klimat i otaczającym nas środowiskiem jest obecnie trendem, na którym można budować przyjazne środowisku marki. Takie jak Cake. Dlatego ich nowy elektryczny motocykl jest wykonany z biokomponentów, produkowanych przez firmę Trifilon. Nie przypadkiem wygląda on jak sklecony ze śmieci. Po części właśnie tak jest on budowany. Użyty polimer jest wzmocniony włóknami biokompozytowymi i jest w całości biodegrafowalny. Gdy zostanie wyrzucony, natura zajmie się jego rozkładem i recyclingiem. 

Z akumulatorem 2,6 kWH Cake Kalk AP może pracować przez 3 godziny. Waży przy tym zaledwie 80 kilogramów. Dostępna jest aplikacja Cake Connect, dzięki której na motocyklu możemy korzystać z nawigacji, lokalizacji i komunikacji. Teraz motocykle sprawdzą w terenie członkowie South African Wildlife College. Co ciekawe, model Cake Kalk AP jest oferowany na rynku konsumenckim. I to w modelu, który może zaszokować. Otóż kosztuje on 25 000 dolarów, ale ta cena jest tak astronomiczna nie bez powodu. Otóż ten model sprzedawany jest tylko w parach! Jeden otrzymuje nabywca, a drugi egzemplarz trafia do Afryki, by walczyć z kłusownictwem. Co ciekawe, właściciel głównego egzemplarza jest na bieżąco informowany o "działalności" klona. Strażnicy afrykańskich parków przesyłają do niego na bieżąco informacje o akcjach, wykonywanych na podarowanym im drugim motocyklu. W ten sposób siedzisz wygodnie w domu przez telewizorem, w twoim garażu stoi elektryczny Cake, a jednocześnie przez cały czas bierzesz udział w akcji ratowania afrykańskich zwierząt przed kłusownikami. No i co Ty na to?

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górę