Motocykl Magnolia 4 to ho³d dla tradycji w nowoczesnym wydaniu. Takich silników ju¿ nikt nie produkuje
Jesteśmy przyzwyczajeni do tego, że czterocylindrowe rzędowe silniki są umieszczone poprzecznie. Tymczasem projekt Magnolia 4 od designera Confederate Hellcat zabierze właścicieli w podróż do przeszłości, kiedy takie silniki były montowane wzdłużnie. Do tego wszystkiego wygląda zachwycająco.
Za motocyklem Magnolia 4 stoi JT Nesbitt z Nowego Orelanu, który zaprojektował m.in. Confederate Hellcat i Wraith. Przez 25 lat pracował nad maszyną, która zabierze szczęśliwych właścicieli w przeszłość, kiedy Amerykanie produkowali motocykle z czterocylindrowymi silnikami ułożonymi wzdłużnie. Do budowy silnika użyto aluminium 6000.
Na tym jednak nie koniec, ponieważ silnik zbudowano w układzie crossplane i sparowano ze skrzynią biegów, która ma tylko 3 przełożenia i łączy to co najlepsze ze skrzyń o stałym i zmiennym zazębieniu. Biegi są zmieniane za pomocą dźwigni umieszczonej przy zbiorniku paliwa, co również stanowi ukłon w stronę dawnych czasów. JT Nesbitt twierdzi, że takie rozwiązanie upraszcza konstrukcję i jest wygodniejsze.
Zawieszenie jest hydropneumatyczne i w pełni regulowane. To efekt 25 lat doświadczenia w projektowaniu i prototypowaniu podwozi motocyklowych. Dodatkowo motocyklista może zmieniać ustawienie siedziska i podestów, jeżeli będzie np. chciał komfortowo pokonać dłuższą trasę.
Na stronie internetowej projektu możecie skonfigurować swój motocykl. Jest dostępny w czterech kolorach i producent przewidział korespondujący kolorystycznie zestaw akcesoriów turystycznych. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, żeby motocykl był np. biały, a akcesoria - niebieskie. Projektanci są również otwarci na indywidualne życzenia klientów.
Magnolia 4 to mocno limitowany projekt i powstanie tylko 12 egzemplarzy tego motocykla, a 4 z nich już zostały zarezerwowane. Dzięki opublikowanym wizualizacjom możecie zobaczyć, jak przyszli właściciele skonfigurowali wygląd swoich maszyn.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze