Motocykl Benelli Leoncino 800 jeszcze nie trafił do Polski, ale już ma nowy silnik
Benelli Leoncino 800 to jeden z produktów włoskiej marki, który nie trafił do zbyt wielu krajów, a miał się pojawić już w 2020 roku. To jednak nie przeszkodziło koncernowi QJMotor w dokonaniu zmian w silniku i wyglądzie.
Benelli Leoncino 800 w swojej pierwszej wersji posiada silnik o pojemności 754 cm3, który jest dokładnie taki sam jak w nakedzie 752 S. Choć motocykl był pokazany już na targach EICMA 2019, a jego pojawienie się na rynkach zapowiadano w zeszłym roku, to w wielu krajach nie zdążył się pojawić. Ten ostatni fakt nie przeszkodził koncernowi QJMotor w opracowaniu nowej, mocniejszej wersji.
Nowy Benelli Leoncino 800 pojawił się w chińskich dokumentach homologacyjnych i według nich tym razem w pełni zasłużył na miano bycia osiemsetką, ponieważ pojemność silnika wzrosła do 799 cm3. Wzrosła również moc, która wynosiła 76 koni mechanicznych, a teraz będzie to 88,4 KM. Deklarowana prędkość maksymalna ma wynosić 205 km/h. Ciekawy jest też fakt, że motocykl będzie lżejszy od poprzednika, a jego masa spadnie z 215 do 209 kilogramów. Zmiany objęły także stylistykę motocykla. Najwięcej uwagi zwraca na siebie nowy, pionowy reflektor, a nad nim - mała owiewka. W wersji podstawowej pojawiły się również nowe felgi aluminiowe z ramionami o bardziej wyszukanym wzorze niż w wersji 500.
Jak wiemy, w planach majaczy również model TRK z silnikiem o większej pojemności. Dotychczas mówiono o oznaczeniu 732, ale jeśli Benelli pójdzie swoim stałym tropem, to zapewne możemy się spodziewać oznaczenia 800, ale to oczywiście tylko domysły. Na razie nie wiadomo, jakie będą losy powyższych motocykli na rynkach europejskich. Pojawienie się modelu TRK 800 z pewnością wywoła spore zamieszanie biorąc pod uwagę popularność modelu TRK 502.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze