tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP wprowadza komunikację radiową z zawodnikami. Będzie działać inaczej niż w Formule 1
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP wprowadza komunikację radiową z zawodnikami. Będzie działać inaczej niż w Formule 1

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.09.10, 08:16 Drukuj

W sezonie 2025 Dorna wprowadzi nowość w postaci systemu komunikacji z zawodnikami. W początkowej fazie będzie on jednak działać zupełnie inaczej niż ten znany z Formuły 1, gdzie możemy przysłuchiwać się gorącym dyskusjom zawodników i ich zespołów. Implementację nowego rozwiązania podzielono na kilka etapów.

W sezonie 2025 zostanie wprowadzona komunikacja radiowa z zawodnikami. W pierwszej fazie będzie to jednokierunkowy system, który posłuży do przekazywania komunikatów od dyrekcji wyścigu. Dzięki temu zawodnikom nie umkną np. informacje o karach. Przekazy mają być krótkie i konkretne, żeby nadmiernie nie rozpraszały.

NAS Analytics TAG

Drugi etap zostanie wdrożony w 2026 r. i wtedy komunikacja radiowa nadal będzie odbywać się tylko pomiędzy dyrekcją wyścigu i zawodnikami, ale ci będą mogli odpowiadać. Ostatnim krokiem jest możliwość komunikacji ekip z zawodnikami, ale tu nie ma żadnej konkretnej daty wdrożenia. Należy się spodziewać, że wszystko zależy od tego, jak wypadną testy z dyrekcją wyścigu.

Pierwsze testy systemu komunikacji zostały przeprowadzone już w 2022 r. w Jerez, a kolejne - w zeszłym sezonie w Walencji. Wybrani zawodnicy mieli założone słuchawki w kaskach. Całość ma działać na zasadzie przewodzenia dźwięku przez wibracje. Pojawiły się już pierwsze komentarze ze strony zawodników.

- Dzień po dniu staramy się robić postępy. Chodzi tu nie tylko o komunikację, ale także bezpieczeństwo w razie wypadku. Dorna doskonale współpracuje z Kabuto i jestem zadowolony. Byłem jednym z tych, którzy najmocniej cisnęli Dornę, żeby wprowadziła komunikację radiową, ale wygląda na to, że nie jest to takie proste. Jednym z największych problemów jest system GPS - powiedział Aleix Espargaro w jednym z wywiadów.

- Szczerze myślę, że to świetny pomysł. Będziemy mieć nową perspektywę i widok na to, co zawodnicy myślą o sobie na wzajem, kiedy mają założony kask - skomentował krótko Miguel Oliveira.

- Myślę, że będę płacił kary, bo nie wsadzę sobie niczego takiego. Testowałem te systemy. Naciskają na kość i po 30 sekundach zaczyna boleć. Wyobraź sobie jazdę z tym przez 40 minut. Jedyną bezsensowną rzeczą jest to, że dostanę karę. Mamy już systemy, które ostrzegają nas przed wszystkim. Oprócz tego może to stanowić element dekoncentracji, a jak jedziemy, to oznacza, że nie można nas dekoncentrować - powiedział Pecco Bagnaia, cytowany przez portal Corse di Moto.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę