tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP w Mugello: Pirelli stawia na sprawdzone rozwiązania w Grand Prix Włoch. Przerwa w eksperymentach po udanym GP Katalonii
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP w Mugello: Pirelli stawia na sprawdzone rozwiązania w Grand Prix Włoch. Przerwa w eksperymentach po udanym GP Katalonii

Autor: Materiał partnera 2024.05.29, 06:39 Drukuj

Niecały tydzień po Grand Prix Katalonii zawodnicy klas Moto2 i Moto3 znów staną do walki. Tym razem będą się ścigać o Grand Prix Włoch na legendarnym torze Mugello. O ile tor w Barcelonie wymagał od Pirelli podjęcia nadzwyczajnych środków, o tyle we Włoszech pojawią się rozwiązania, które można z powodzeniem kupić w sklepach.

Grand Prix Włoch to 7. runda sezonu, która odbędzie się na torze Mugello w malowniczej Toskanii. Obiekt słynie z różnorodnych zakrętów i zmian wysokości. To doskonała okazja dla zespołów Moto2 i Moto3 do wykorzystania doświadczeń z dotychczasowych rund na oponach Pirelli.

Na to wydarzenie Pirelli dostarczy standardowe opony dla obu klas. Będą to Diablo Superbike SC1 (miękka) i SC2 (średnia) na przód i SC0 (miękka) oraz SC1 (średnia) na tył dla Moto2, a także SC1 (miękka) i SC2 (średnia) na tył dla Moto3. W razie deszczu zawodnicy będą mogli skorzystać z opon Diablo Rain w wersji SCR1. Wszystkie te warianty są dostępne w sklepach dla motocyklistów, amatorów i zawodowców.

- W Mugello użyjemy standardowej alokacji na sezon 2024, która składa się ze standardowych opon. To opony, które regularnie sprzedajemy i każdy motocyklista może je kupić. Zdecydowaliśmy się polegać na tej alokacji, bo wierzymy, że będzie doskonale pasować do charakterystyki toru i jego warunków, które mogą się różnić w zależności od temperatury. W przypadku wysokich temperatur miękkie mieszanki będą kompromisem pomiędzy osiągami i wytrzymałością. Średnie opony nadadzą się na poranne sesje, kiedy może być chłodniej i bardziej wilgotno lub na pierwsze sesje na nieprzetartym torze. Wymagania stawiane oponom na tym obiekcie to wsparcie podczas hamowania i wchodzenia w zakręty, zdolność do szybkiej zmiany kierunków oraz stabilność w szybkich zakrętach. Wiemy, że asfalt oferuje dobrą przyczepność i nie jest za bardzo ścieralny. Jesteśmy na 7. rundzie Grand Prix w tym sezonie i zespoły zaczynają lepiej poznawać nasze opony, mając okazję do testowania ich w różnych warunkach, na różnych torach. W Mugello będą musiały wdrożyć w praktykę wiedzę, którą dotychczas nabyły, żeby znaleźć ustawienia pasujące do właściwości tego toru - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych marki Pirelli.

Nitka toru ma długość 5245 m i w jej skład wchodzi 9 prawych oraz 6 lewych zakrętów. Stabilność i precyzja opon są ważne, żeby poradzić sobie z częstymi zmianami kierunku jazdy oraz dużą liczbą zakrętów, gdzie jedne są szybkie, a inne - wolne. Do tego pojawia się zmiana wysokości spowodowana wzniesieniami i zjazdami.

Jest tylko jeden punkt mocnego hamowania i jest nim najwolniejszy na torze zakręt numer 1, gdzie zawodnicy wjeżdżają z prostej o długości 1141 m, która jest najdłuższą w kalendarzu i wyznacza nowe rekordy prędkości. Podczas tego hamowania, w przedniej oponie występuje nagłe zwiększenie temperatury. Stabilność przodu przydaje się na wejściu do zakrętu numer 6, który jest pierwszym zjazdem w dół i zachęca zawodników do opóźnienia hamowania oraz do podjęcia manewrów wyprzedzania. Zakręt numer 7 i następujące po nim 8 i 9 są nazywane "Arrabbiate" i tu tylna opona jest poddana mocnym przeciążeniom, ponieważ motocykle stale przyspieszają pod mocnymi kątami. W ostatnim zakręcie numer 15 stabilność i przyczepność to kluczowe elementy dla osiągnięcia wysokiej prędkości maksymalnej na prostej.

Tor jest zlokalizowany pomiędzy wzgórzami Toskanii i w trakcie Grand Prix, które odbywa się tuż przed rozpoczęciem lata, temperatura może być kluczowym czynnikiem. W przypadku wysokich temperatur najlepszym wyborem bedą miękkie opony, zwłaszcza że tor nie jest dla nich agresywny.

Podczas Grand Prix Włoch na torze pojawią się też zawodnicy pucharu Red Bull MotoGP Rookies Cup, który wystartuje w tym roku po raz trzeci. Wcześniej zawodnicy zmagali się w Jerez i Le Mans. Wszyscy będą mieli do dyspozycji opony Diablo Superbike SC2 na przód i tył.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę