tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2022: Czy tor KymiRing kiedykolwiek siê pojawi? Telenowela bez widoków na koniec
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2022: Czy tor KymiRing kiedykolwiek siê pojawi? Telenowela bez widoków na koniec

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.06.13, 18:13 Drukuj

Tor KymiRing co prawda ma już asfalt i nawet był testowany przez zawodników MotoGP, ale już trzy razy rundy na tym obiekcie były odwoływane. Okazuje się, że historia obiektu nie jest kolorowa, a sam projekt ciągnie się od wielu lat.

Niemiecki portal SpeedWeek opublikował ciekawą analizę tego, co dzieje i działo się z torem KymiRing. Już w 2007 r. pojawił się projekt tego obiektu, ale dopiero w 2019 r. zakończono prace związane z położeniem asfaltu. W sezonach 2020 i 2021 wycofanie GP Finlandii z kalendarza zrzucono na pandemię koronawirusa, a w tym roku oficjalnym powodem jest niepewna sytuacja geopolityczna, za którą idą problemy z ukończeniem prac wymaganych do uzyskania homologacji.

NAS Analytics TAG

W 2016 r. szef projektu - Timo Pohjola - został przepytany przez portal Autosport odnośnie szczegółów dotyczących obiektu. Już wtedy mówiono o organizacji MotoGP. W planach był tor z nitką o długości 4,6 km. Obiekt miał spełniać wyśrubowane wymagania FIM i FIA. Finowie chcieli organizować Grand Prix już w 2017 r.

Na tym historia się nie kończy, bo jak zawsze jest też kwestia finansowa. Jak informuje SpeedWeek, na marketing rundy, która się nie odbyła oraz inne "kontrowersyjne wydatki" poszło 2,8 mln euro. Za organizację jest odpowiedzialna spółka Lathi Events, która nie może się pochwalić sukcesami. W 2020 r. zyski wynosiły 1,1 mln eur, a rok później 59,7 tys. euro. Dodatkowo w 2021 r. firma wykazała stratę 667 tys. euro i podejrzewa się zadłużenie na poziomie 1,8 mln euro. Cytowane przez SpeedWeek fińskie media wykazały, że sama zaliczka na wynajęcie toru wynosiła 2 mln euro. Opinia publiczna interesuje się sprawą, ponieważ miasto Iiti zainwestowało w obiekt 0,5 mln euro, a rada miejska Lathi wyłożyła 2 mln euro.

Koszt budowy toru przekroczył już 30 mln euro, a nadal mówi się o kiepskiej infrastrukturze, braku dróg serwisowych z prawdziwego zdarzenia i tym podobnych. Wybudowano też specjalny zjazd z autostrady A12, który kosztował 1,9 mln euro. Wygląda na to, że jeszcze długo będzie on świecił pustkami. Więcej na temat niejasnej historii tej inwestycji przeczytacie w SpeedWeek.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê