tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2022: Bagnaia wygrał wyścig na nieregulaminowym motocyklu. Czy organizatorzy zmienią zasady?
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2022: Bagnaia wygrał wyścig na nieregulaminowym motocyklu. Czy organizatorzy zmienią zasady?

Autor: Wojciech Grzesiak 2022.05.10, 21:19 Drukuj

W sieci pojawiło się opracowanie, według którego Francesco Bagnaia jechał w Jerez nieprzepisowym motocyklem, a w całej sprawie chodzi o ciśnienie w oponach. Informatorzy liczą na to, że Dorna i FIM poważnie podejdą do tematu, co pociągnie za sobą zaostrzenie przepisów.

W portalu Motor Sport Magazine pojawił się artykuł, w którym autor twierdzi, że zgłosiły się do niego dwie osoby - starszy inżynier i jeden z managerów. Wyjawili, że istnieje ciche porozumienie między zrzeszeniem producentów (MSMA) oraz Michelin w kwestii wypuszczania zawodników do wyścigu z ciśnieniem w oponach poniżej dopuszczalnego limitu. Autor podkreśla, że osoby te pracują dla dwóch różnych producentów, ale z oczywistych względów nie podaje konkretów.

Advertisement
NAS Analytics TAG

Podał jednak przykład wyścigu w Jerez, gdzie Francesco Bagnaia przez cały czas jechał na nieregulaminowym ciśnieniu w przedniej oponie. Podobnie uczynił Jorge Martin, który zakończył wyścig upadkiem i Alex Rins, który jechał ze zbyt niskim ciśnieniem z przodu przez 11 okrążeń. Na liście, do której dotarł portal, jest też Andrea Dovizioso, który przez 11 kółek jechał z nieregulaminowym ciśnieniem w tylnej oponie. Według regulaminu przednia opona powinna mieć minimum 1.9 bar, a tylna - 1.7 bar.

Według informatorów dżentelmeńska umowa jest w mocy od 2016 r., a więc odkąd Michelin został oficjalnym dostawcą opon. Niskie ciśnienie zapewnia dłuższą żywotność slicków, ale może się skończyć zsunięciem opony z obręczy. Informatorzy liczą na to, że organizatorzy i FIM usłyszą ich głos i zajmą się sprawą w ciągu najbliższych tygodni. W Mistrzostwach Świata Superbike zawodnicy mają wyrywkowo sprawdzane ciśnienie w oponach, a tutaj taki przepis nie obowiązuje. Jeżeli ktoś ma nieprawidłowo napompowane koła, to musi wrócić do alei serwisowej, uzupełnić ciśnienie i wtedy startuje z końca stawki.

Advertisement
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Advertisement
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę