tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP 2020 GP Aragonii. Marquez przerywa koncert Suzuki. Quartararo przegrywa z bólem.
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP 2020 GP Aragonii. Marquez przerywa koncert Suzuki. Quartararo przegrywa z bólem.

Autor: Thrillco 2020.10.18, 16:51 Drukuj

Tegoroczna walka o tytuł w klasie MotoGP jest napięta już od kilku wyścigów. Liczba punktów czołowych zawodników jest bardzo podobna i każdy wyścig może przynieść zupełnie nowe rozdanie. Tak się właśnie stało w portugalskim MotorLand Aragon!

Dramaturgia dzisiejszego wyścigu zaczęła się … JUŻ W PIĄTEK! Upadek Fabio Quartararo w trzeciej sesji treningowej spowodował duże nerwy i niepewność, co wydarzy się dzisiaj. Chociaż wypadek ten wyglądał z pozoru niegroźnie, to przyniósł sporo komplikacji i bólu prowadzącemu w tabeli mistrzostw zawodnikowi. Tym większe było zdziwienie, gdy to właśnie Quartararo w bardzo pięknym i pewnym stylu wygrał w sobotę kwalifikacje. Gdy wydawało się, że najgorsze jest już za liderem tegorocznego MotoGP, wydarzył się dzisiejszy wyścig.

NAS Analytics TAG

Zaczęło się dobrze dla Yamahy. Po ostrym starciu na łokcie między Maverickiem Vinialesem a Fabio Quartararo, ten pierwszy wyszedł na prowadzenie, zaś lider mistrzostw podążał zaraz za nim. Dalej jechał Franco Morbidelli, a za nim zawodnicy Suzuki przepychali się trochę z dywizją Ducati. Zniknął zupełnie startujący z trzeciego pola Cal Crutchlow, a w jego miejsce, jak znikąd, pojawił się Alex Marquez.

Pierwszą poważną szarżę przypuścili zawodnicy na niebiesko srebrnych Suzuki GSX-RR. Dość szybko Alex Rins uporał się zarówno z zawodnikami Ducati a potem z łatwością poradził sobie zarówno z Morbidellim jak i z wciąż obolałym Quartararo. Nieco dalej jego ruchy zaczął kopiować Joan Mir i od tego momentu wyścig zaczął przybierać dziwny, niedobry dla Yamahy, kształt.

Nękany bólem Fabio Quartararo nie dawał rady utrzymywać tempa czołówki. Jego czasy były wyraźnie gorsze od najszybszych Rinsa, Marqueza i Mira, a jego pozycja systematycznie się obniżała, aż wylądował poza punktowaną piętnastką. Maveric Viniales nie był w stanie odpierać ataków Rinsa i Mira i jeszcze przed połową dystansu znalazł się za ich plecami. Tymczasem nieco dalej, zbudowany ostatnim podium, Alex Marquez postanowił ponownie bronić honoru rodziny i Hondy. Narzucił takie tempo, że oglądający mogli mieć wrażenie, że to Alex ale sam Marc wrócił do rywalizacji. Z okrążenia na okrążenie wyprzedzał rywali niemal jak pachołki na torze przeszkód i w ciągu zaledwie kilku kółek dogonił Suzuki Joana Mira. Na jakiś czas utknął za nim, by w ulubionym dla siebie miejscu, na ostatnim ciągnącym się w nieskończoność zakręcie przed prostą start/meta, z całkowitą łatwością wyprzedzić zawodnika Suzuki. Po tym rzucił się w pogoń za liderującym Alexem Rinsem.

Tu jednak zadziałała święta zasada wyścigów mówiąca, że dogonić, to nie to samo co wyprzedzić. Alex Rins jechał bardzo pewnie, nie popełniał błędów i wykorzystywał wszystkie atuty motocykla. Chociaż Rins jechał na mocno zużytych oponach i wielokrotnie wydawało się, że Marquez zaraz go wyprzedzi, to w innych częściach toru udawało mu się odskoczyć od Hiszpana na bezpieczną odległość. Sam Marquez też odczuwał konsekwencje bardzo szybkiego tempa i na niektórych zakrętach zaliczał potężne uślizgi, dosłownie zostawiając na asfalcie grube kreski z gumy swoich opon. Alex Marquez miejscami zbliżał się do Rinsa na na milimetry, ale nie mógł wyraźnie zagrozić zawodnikowi na Suzuki, nawet na długiej prostej toru w Aragonii. Honda, jadąca w tunelu aerodynamicznym, nie była w stanie zbliżyć się choćby o metr do Suzuki. Walka Alexa Rinsa z Alexem marquezem trwała do samego końca i trzymała wszystkich w ogromnym napięciu. Nawet po drobnym błędzie 2 okrążenia przed końcem wyścigu Alex Marquez postanowił nie odpuszczać, dogonił szybko lidera i próbował atakować do samej linii mety. Ostatecznie jednak nie dał rady niezwykle pewnie i spokojnie jadącemu Rinsowi, który wygrał wyścig zaledwie o 0,263 sekundy. Trzeci na metę wpadł Joan Mir, sprawiając tym samym ogromny prezent swojemu zespołowi i dzięki niedyspozycji Quartararo obejmując prowadzenie w mistrzostwach kierowców królewskiej klasy. Taki moment zespół Suzuki ostatni raz przeżywało z Kennym Robertsem juniorem w 1999 roku!

Fabio Quartararo wyścig ukończył na miejscu 18- tym i stracił ponownie fotel lidera. Zaraz za nim w niewielkich odstępach punktowych znajdują się Maverick Viniales i Andrea Dovizioso. Wszyscy czterej zawodnicy wciąż liczą się w walce o końcowy tryumf. Mamy więc zapewnione niesamowite emocje do końca sezoonu a sprawa mistrzostwa może się rozstrzygnąć dosłownie na ostatnim okrążeniu MotoGP 2020.

Kolejna odsłona już za tydzień.

Wyniki MotoGP Aragonii 2020:

Pozycja Zawodnik Narodowość Zespół Czas
1 Alex Rins SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) 41m 54.391s
2 Alex Marquez SPA Repsol Honda (RC213V)* +0.263s
3 Joan Mir SPA Suzuki Ecstar (GSX-RR) +2.644s
4 Maverick Viñales SPA Monster Yamaha (YZR-M1) +2.880s
5 Takaaki Nakagami JPN LCR Honda (RC213V) +4.570s
6 Franco Morbidelli ITA Petronas Yamaha (YZR-M1) +4.756s
7 Andrea Dovizioso ITA Ducati Team (GP20) +8.639s
8 Cal Crutchlow GBR LCR Honda (RC213V) +8.913s
9 Jack Miller AUS Pramac Ducati (GP20) +9.390s
10 Johann Zarco FRA Reale Avintia (GP19) +9.617s
11 Brad Binder RSA Red Bull KTM (RC16)* +13.200s
12 Pol Espargaro SPA Red Bull KTM (RC16) +13.689s
13 Aleix Espargaro SPA Aprilia Gresini (RS-GP) +14.598s
14 Iker Lecuona SPA Red Bull KTM Tech3 (RC16)* +15.291s
15 Danilo Petrucci ITA Ducati Team (GP20) +15.941s
16 Miguel Oliveira POR Red Bull KTM Tech3 (RC16) +18.284s
17 Stefan Bradl GER Repsol Honda (RC213V) +20.136s
18 Fabio Quartararo FRA Petronas Yamaha (YZR-M1) +21.498s
19 Bradley Smith GBR Aprilia Gresini (RS-GP) +25.300s
20 Tito Rabat SPA Reale Avintia (GP19) +25.558s
  Francesco Bagnaia ITA Pramac Ducati (GP20) DNF

Klasyfikacja generalne MotoGP 2020 po GP Aragonii na torze MotorLand Aragon:

1 Joan MIR Suzuki SPA 121
2 Fabio QUARTARARO Yamaha FRA 115
3 Maverick VIÑALES Yamaha SPA 109
4 Andrea DOVIZIOSO Ducati ITA 106
5 Takaaki NAKAGAMI Honda JPN 92
6 Franco MORBIDELLI Yamaha ITA 87
7 Alex RINS Suzuki SPA 85
8 Jack MILLER Ducati AUS 82
9 Pol ESPARGARO KTM SPA 77
10 Miguel OLIVEIRA KTM POR 69
11 Brad BINDER KTM RSA 67
12 Alex MARQUEZ Honda SPA 67
13 Danilo PETRUCCI Ducati ITA 65
14 Valentino ROSSI Yamaha ITA 58
15 Johann ZARCO Ducati FRA 53
16 Francesco BAGNAIA Ducati ITA 42
17 Aleix ESPARGARO Aprilia SPA 27
18 Cal CRUTCHLOW Honda GBR 21
19 Iker LECUONA KTM SPA 20
20 Bradley SMITH Aprilia GBR 11
21 Stefan BRADL Honda GER 8
22 Tito RABAT Ducati SPA 8
23 Michele PIRRO Ducati ITA 4
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê