tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MotoGP: Miller najszybszy z rekordem wszechczasów podczas trzeciego dnia testów w Katarze
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

MotoGP: Miller najszybszy z rekordem wszechczasów podczas trzeciego dnia testów w Katarze

Autor: Redakcja 2021.03.12, 10:27 Drukuj

Jack Miller (Ducati Lenovo Team) ustanowił nieoficjalny rekord wszechczasów okrążenia na torze Losail International Circuit w trzecim dniu oficjalnych testów MotoGP w Katarze. Australijczyk uzyskał czas 1:53,183 lepszy o 0,080 sekundy od czasu uzyskanego przez drugiego zawodnika - Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP). Maverick Viñales umieścił w pierwszej trójce drugą Yamahę uzyskując trzeci wynik.

Miller widniał na szczycie tabeli wyników przez całkiem sporą część popołudnia, do czasu aż Quartararo zaliczył świetny czas. Później jednak Miller wyjechał pod koniec dnia, zrobił okrążenie w locie i wrócił na szczyt czasów. Miller powiedział, że jego najlepsze okrążenie było "mega", określił warunki jako idealne i przyznał, że przeszedł przez wszystkie rzeczy, przez które potrzebował przejść.

NAS Analytics TAG

Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) zakończył dzień trzeci na 9. pozycji jako trzeci najszybszy kierowca Desmosedici na torze. Włoch przejechał 51 okrążeń i skończył z o 1,053 sekundy gorszym czasem niż Miller. Bagnaia koncentrował się na długich dystansach i zrobił duży krok w porównaniu z niedzielą.

Enea Bastianini (Avintia Esponsorama Racing) był najszybszym debiutantem na torze. Aktualny Mistrz Świata Moto2 zajął 14 miejsce w klasyfikacji czasowej i wyprzedził Alexa Marqueza (LCR Honda Castrol), Stefana Bradla (Honda Test Team) i Danilo Petrucci'ego ( Tech3 KTM Factory Racing) - co najmniej imponujące. Włoch był także zaledwie 0,120 sekundy za dziewięciokrotnym mistrzem świata Valentino Rossim (Petronas Yamaha SRT).

Pozostali dwaj nowicjusze też dobrze się spisali. Jorge Martin (Pramac Racing) poprawił swój poprzedni najlepszy czas o pół sekundy i przyznał, że w trzech lub czterech zakrętach mógł od razu jechać szybciej. Martin uplasował się na 19 miejscu z wynikiem 1:55.010, a Luca Marini (SKY VR46 Avintia) trzy dziesiąte za Martinem na miejscu 22.

Duet fabryczny Yamahy rozkręcił się w końcowych etapach testów, aby ostatecznie uzyskać drugi i trzeci wynik. Viñales ukończył najwięcej okrążeń trzeciego dnia na Losail. Hiszpan miał wypadek w pierwszym zakręcie, ale na szczęście nic mu się nie stało. Quartararo powiedział, że znalazł dobre tempo i był bardzo zadowolony ze swojego najszybszego okrążenia na nowym podwoziu, a jego dzień - ogólnie rzecz biorąc - był naprawdę udany, mimo że Miller pokonał go w wynikach.

Franco Morbidelli i Valentino Rossi z Petronas Yamaha SRT zajęli miejsca poza pierwszą dziesiątką. Włosi tracili odpowiednio 1,1 i 1,4 sekundy do najlepszego czasu. The Doctor powiedział, że nowe podwozie jest znacznie bliższe temu z 2020 roku, a nie z 2019. Wygląda na to, że kilka pracowitych dni przed zespołem fabrycznym Iwata.

Adaptacja Pola Espargaro do maszyny Repsol Honda Team nadal przebiega bezproblemowo. Hiszpan prowadził około południa i ostatecznie zbliżył się do 1:53 dopiero trzeciego dnia na RC213V. Już teraz Pol Espargaro jest prawie o pół sekundy szybszy niż był na KTM w Losail w zeszłym sezonie. Numer 44 był również widziany z karbonowym podwoziem Hondy, wydaje się, że japońska fabryka wybrała to jako drogę naprzód. W sumie Pol wykręcił 53 okrążenia.

Trzeci dzień Stefana Bradla zakończył się wcześnie po wypadku w drugim zakręcie, Niemiec odczuwał ból szyi i postanowił wycofać się na resztę dnia. Takaaki Nakagami z LCR Hondy Idemitsu również się rozbił, podobnie jak Alex Marquez z LCR Hondy Castrol - to już siedem wypadków tych zawodników w testach w Katarze. Nakagami był szybszy z tej dwójki i zakradł się do pierwszej dziesiątki w dniu, w którym testował kilka nowych części. Japoński kierowca stwierdził, że w niektórych obszarach spisują się bardzo dobrze, ale potrzeba więcej czasu, aby potwierdzić, które podwozie będzie odpowiednie.

Aleix Espargaro i Aprilia Racing Team Gresini po raz kolejny zakończyli dzień w pierwszej dziesiątce czasów. Całkowicie nowy RS-GP w rękach Hiszpana zakończył dzień na szóstym miejscu, ale Espargaro zaliczył najmniejszą liczbę okrążeń ze wszystkich zawodników - 31. Kilka problemów technicznych i mała awaria na nowych oponach utrudniły mu dzień, ale Hiszpan ma nadzieję, że podczas kolejnych testów będzie mniej problemów i uda się ukończyć testowanie i przeprowadzić symulację wyścigu.

Zespół mistrzów świata Suzuki Ecstar był widziany z dodatkowym zestawem owiewek z boku swoich motocykli, a Joan Mir i Alex Rins uzyskali siódmy i ósmy czas. Zawodnicy wykręcili w sumie 120 okrążeń swoimi GSX-RR 2021 i kontynuują napięty harmonogram testów w Katarze. Jak dotąd, głównym celem było nowe podwozie, ale nadal nie jesteśmy bliżej ustalenia, czy Suzuki rozwiązało swój główny problem z 2020 roku.

Miguel Oliveira (Red Bull KTM Factory Racing) ponownie był czołowym zawodnikiem KTM z dwunastym czasem. Różnica między Portugalczykiem a czasem Millera wynosiła 1,343 sekundy. Z kolei Brad Binder  zaliczył kolejny upadek w drugim zakręcie. Zawodnik z RPA nie doznał kontuzji, ale dwudziesty wynik, nie jest na pewno tym czego oczekiwał na tym etapie. Binder powiedział, że czuje się bardziej komfortowo na nowym motocyklu, a zespół pracuje w dobrym kierunku. Nowy wahacz i błotnik, który był testowany przez Dani'ego Pedrosę, został zauważony na motocyklu Bindera.

Danilo Petrucci i Iker Lecuona z Tech3 KTM Factory Racing zajęli odpowiednio 17. i 21. miejsce. Lecuona zaliczył niewielki upadek na początku drugiego zakrętu, ale spodziewa się, że podczas kolejnych testów będzie lepszy i przyznaje, że potrzebuje więcej czasu na motocyklu. Hiszpan wypróbował wiele nowych części podczas testu i chce poprawić swój czas okrążenia w kolejnych dwóch dniach.

Top 10 czasów z trzeciego dnia testów

1. Jack Miller (Ducati Lenovo Team) - 1:53.183
2. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.080
3. Maverick Viñales (Monster Energy Yamaha MotoGP) + 0.327
4. Johann Zarco (Pramac Racing) + 0.716
5. Pol Espargaro (Repsol Honda Team) + 0.716
6. Aleix Espargaro (Aprilia Racing Team Gresini) + 0.788
7. Joan Mir (Team Suzuki Ecstar) + 0.895
8. Alex Rins (Team Suzuki Ecstar) + 0.960
9. Francesco Bagnaia (Ducati Lenovo Team) + 1.053
10. Takaaki Nakagami (LCR Honda Idemitsu) + 1.079

Zdjęcie: MotoGP

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górê