tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto Guzzi V9 Roamer - w³oski koktajl [TEST]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Moto Guzzi V9 Roamer - w³oski koktajl [TEST]

Autor: Konrad Bartnik 2018.10.16, 16:24 5 Drukuj

Moto Guzzi V9 Roamer to motocykl, który bardzo ciężko sklasyfikować. Łączy w sobie cechy maszyn z różnych segmentów. Równie mocno wkurza, co zachwyca. Prawdziwy Włoch!

Dwa modele z rodziny V9 - Roamer i Bobber - to niezłe oryginały, nawet wśród innych maszyn Moto Guzzi. Mi przypadł w udziale Roamer, z tej pary troszkę mniej agresywny i łobuzerski, a bardziej stonowany i elegancki. Muszę przyznać, że na początku trochę zgłupiałem, nie wiedziałem bowiem, co o nim myśleć. Patrząc od strony ogólnego wizerunku motocykla jest to klasyczny włoski naked. Ja natomiast widzę w nim jeszcze odległego ducha soft-chopperów, zwłaszcza widząc lekko podwyższoną kierownicę, mały zbiornik paliwa i dosyć długi i cienki przedni widelec.

NAS Analytics TAG

Suma drobnych przyjemności

Cały motocykl sprawia wrażenie dosyć filigranowego, być może dzięki użyciu mało masywnych wizualnie elementów. Wspomniany łezkowy zbiornik paliwa ma tylko 15 litrów pojemności. Kierownica wykonana jest z dosyć cienkiej rury. Przymocowano do niej niewielką przednią lampę i pojedynczy zegar. Tak, zestaw wskaźników jest tu wyjątkowo oszczędny - całość zamknęła się w małej puszce z białą tarczą prędkościomierza i niestety średnio estetycznym i słabo czytelnym wyświetlaczem.

Moto Guzzi V9 Roamer 2018 14

To, co zdecydowanie podoba mi się wizualnie w tym motocyklu, to bardzo ładny układ wydechowy oraz znakomicie dobrane felgi. Aluminiowe koła mają drobne i gęsto ułożone ramiona, są więc czymś pomiędzy szprychami, a zwykłymi odlewami. Między przednim a tylnym jest duża różnica w średnicy - mają odpowiednio 19 i 16 cali, co również składa się na charakterystyczny wizerunek tej maszyny i budzi skojarzenie z dawno zapomnianym segmentem soft chopperów.

Moto Guzzi V9 Roamer to motocykl, w którym cieszą szczegóły. Lusterka, tylna lampa, płaska kanapa z przeszyciami, przełączniki, podwójny tylny amortyzator, przetłoczenia i korek zbiornika paliwa czy perforowane osłony boczne - to wszystko jest znakomicie i bardzo smacznie dobrane.

Poprzeczne porywy serca

Sercem tego motocykla jest oczywiście słynny widlak, umieszczony poprzecznie, z wałem korbowym pracującym wzdłużnie. Silniki Moto Guzzi to niekończący się temat dyskusji co do ich układu - po wyjaśnienie zapraszam do naszego wcześniejszego artykułu na ten temat. Nie znajdziemy tu łańcucha - tylne koło, jak we wszystkich Gutkach, napędzane jest wałem.

Chłodzona powietrzem jednostka jest bardzo zbliżona do tej stosowanej w modelach z grupy V7. Jej pojemność skokową zwiększono o ok. 100 cm3 - tutaj ma 853 cm3 - ale nie poszła za tym wyraźna poprawa osiągów. Silnik V9 ma 55 KM mocy i 62 Nm momentu, czyli tylko o 3 KM i 2 Nm więcej niż V7. Główny zysk to maksymalny moment dostępny już przy 3 tysiącach obr/min, o prawie 2 tysiące niżej.

To żyje!

Silnik budzi się do życia z bujnięciem charakterystycznym dla silników z poprzecznie umieszczonymi cylindrami. Lekkie zachwianie równowagi towarzyszy też każdemu otwarciu przepustnicy. Nie jest to w żaden sposób wada - przy tej marce i w tym segmencie to bardzo rasowy dodatek do odczuć z jazdy. Wał napędowy jest wyraźnie sztywny, ale nie powoduje szarpania. Dla osób nie obytych z włoską motoryzacją pewnym zaskoczeniem będzie praca suchego sprzęgła Roamera. Na biegu jałowym klekocze jak stary Passat. I znów - to cecha, nie ubytek.

Bezdotykowy

Pozycja kierowcy jest na tym motocyklu dosyć dziwna, głównie za sprawą wąskiej skrzyni korbowej i szeroko rozstawionych podnóżków. Kolana praktycznie nie dotykają zbiornika paliwa, łydki i stopy znajdują się daleko od bloku silnika. W jeździe na wprost jest to bardzo wygodne, w szybkich zakrętach natomiast brakowało mi trochę wyczucia. Kanapa również nie jest przesadnie miękka, w dodatku pozbawiona jest jakichkolwiek uchwytów dla pasażera. Należy pamiętać, że nie mamy do czynienia z motocyklem turystycznym, tylko miejsko-rekreacyjnym. Ja z bagażem poradziłem sobie, mocując torbę do wsporników tylnych amortyzatorów.

Mimo niemałej masy, wynoszącej 199 kg, V9 Roamer prowadzi się łatwo, także przy niskich prędkościach. W manewrowaniu na parkingu i między autami w korku bardzo pomaga wygodna dźwignia hamulca tylnego, idealnie wchodząca pod prawą stopę.

Moto Guzzi V9 Roamer 2018 38

Na spokojnie

Jazda tym motocyklem to definicja relaksu. Mocy nie brakuje, ale silnik pracuje bardzo łagodnie. Moto Guzzi V9 Roamer jest dynamiczny, ale na pewno nie w sportowym stylu. Niewielka owiewka zaczyna robić robotę przy większych prędkościach - możliwe jest utrzymanie podróżnego tempa na poziomie 160 km/h bez narzekania na wichurę. Zawieszenie zestrojone jest ewidentnie pod jazdę spacerową - jest zwyczajnie miękkie, a mocniejsze hamowanie powoduje mocne nurkowanie przodu. Hamulce nie powalają skutecznością, ale nie powodują też stanów lękowych.

Dla ciebie, dla rodziny

Moto Guzzi V9 Roamer na pewno nie jest dobrym kierunkiem, jeśli poszukujecie ostrego nakeda, który powala osiągami. To maszyna, która gra stylem i unikatowością. Jest koktajlem pomysłów i na pewno nie daje się zaszufladkować - nie jestem w stanie wskazać modelu innego producenta, który byłby do niej podobny. V9 Roamer jest bardzo dobrym pomysłem na początek lub na koniec przygody z motocyklami. Świetny prezent-niespodzianka dla świeżo upieczonej motocyklistki lub ojca przeżywającego drugą młodość. Delikatny, efektowny, mało wymagający, za to bardzo włoski.

Dane techniczne

silnik: dwucylindrowy, czterosuwowy, V2 z kątem rozwarcia cylindrów 90 stopni
pojemność skokowa: 853 cm3
średnica x skok tłoka: 84 x 77 mm
moc: 40,5 kW / 55 KM przy 6250 obr/min
moment obrotowy: 62 Nm przy 3000 obr/min
system paliwowy: wtrysk elektroniczny
system chłodzenia: powietrze
rozrusznik: elektryczny
skrzynia biegów: manualna, 6-biegowa
przeniesienie napędu: wał
rama: stalowa, kąt główki 26 ̊
zawieszenie przednie: amortyzator hydrauliczny, rury o średnicy 40 mm
zawieszenie tylne: wahacz aluminiowy, dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego sprężyny
hamulec przedni: Pojedyncza tarcza pływająca Ø 320 mm, zacisk czterotłoczkowy Brembo
hamulec tylny: Tarcza Ø 260 mm, zacisk dwutłoczkowy Brembo
koło przednie: 100/90 felga aluminiowa 19"
koło tylne: 150/80 felga aluminiowa 16"
systemy dodatkowe: ABS, kontrola trakcji MGCT
długość: 2240 mm
wysokość kanapy: 785 mm
masa: 199 kg bez paliwa
zbiornik paliwa: 15 litrów
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 31
NAS Analytics TAG
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 39
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 40
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 25
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 28
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 37
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 35
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 30Moto Guzzi V9 Roamer 2018 32
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 33Moto Guzzi V9 Roamer 2018 29
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 34Moto Guzzi V9 Roamer 2018 42
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 24Moto Guzzi V9 Roamer 2018 36
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 38Moto Guzzi V9 Roamer 2018 26
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 27Moto Guzzi V9 Roamer 2018 41
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 02Moto Guzzi V9 Roamer 2018 05
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 04Moto Guzzi V9 Roamer 2018 01
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 14Moto Guzzi V9 Roamer 2018 08
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 10Moto Guzzi V9 Roamer 2018 18
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 09Moto Guzzi V9 Roamer 2018 07
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 15Moto Guzzi V9 Roamer 2018 12
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 22Moto Guzzi V9 Roamer 2018 17
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 06Moto Guzzi V9 Roamer 2018 23
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 21Moto Guzzi V9 Roamer 2018 19
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 16Moto Guzzi V9 Roamer 2018 13
Moto Guzzi V9 Roamer 2018 11Moto Guzzi V9 Roamer 2018 20
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê