tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto Guzzi V7 Sport. Nowo¶æ 2025. Wzór w segmencie modern classic
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Moto Guzzi V7 Sport. Nowo¶æ 2025. Wzór w segmencie modern classic

Autor: Wojtek Grzesiak 2025.04.22, 11:43 Drukuj

Moto Guzzi V7 to motocykl, który jest na rynku już dziesięcioleci. Choć zdarzyło mu się zaliczyć dłuższą przerwę, to powrócił z zachowaniem klasycznej formy i znalazł swoje miejsce na rynku, przy okazji reperując finanse Moto Guzzi. Teraz producent wskrzesił nazwę V7 Sport, która po raz pierwszy pojawiła się w 1971 r.

Moto Guzzi V7 to jeden z najbardziej ikonicznych i charakterystycznych motocykli, który ma bardzo konserwatywny fan base. Dlatego przy okazji prezentacji każdej nowej generacji Moto Guzzi stoi w rozkroku pomiędzy zachęceniem dotychczasowych klientów do zmiany motocykla na nowszy, a przyciągnięciem nowych, którzy szukają stylowej maszyny z charakterem. Przy okazji wejścia w życie normy emisji spalin EURO 5+ Moto Guzzi przedstawiło model V7 Sport, który przy okazji daje nadzieje na to, że rozwiązania w nim zawarte spłyną na "niższe" piętra.

Reklama

DOBIERZ ODPOWIEDNIE OPONY DELI TIRE »
NAS Analytics TAG

Klasyczny przepis

Baza Moto Guzzi V7 pozostaje niezmienna, bo przecież nie można zmieniać czegoś, co jest przedmiotem kultu i dziedzictwa, zwłaszcza we Włoszech. Dlatego znów spotykamy stalowy zbiornik paliwa o pojemności 21 litrów, o charakterystycznym kształcie, który został zapoczątkowany dekady temu. Kolejnym elementem układanki jest silnik z poprzecznie ułożonymi cylindrami. Ostatni punkt to oczywiście wał napędowy. Czy taką formę da się udoskonalić?

W przypadku silnika nie było problemu, ponieważ już w 2021 r. do sprzedaży weszła nowa generacja - V7 850, która zastąpiła V7 III. Motocykl dostał nowocześniejszy silnik i stał się nieco bardziej mięsisty. Wraz z normą emisji spalin Euro 5+ moc wzrosła nieznacznie, ale ważniejsza informacja jest taka, że przeprowadzono zmiany w krzywej mocy i momentu obrotowego. W praktyce oznacza to, że jeżeli na 3. albo 4. biegu zejdziecie do zbyt niskiego zakresu obrotów, to podczas przyspieszenia motocykl nie będzie bulgotał i telepał.

Skrzynia biegów to trochę definicja mieszanych uczuć. Jeżeli zmiana biegu następuje w okolicach komunikatu o tym, że trzeba ów bieg zmienić na wyższy, to cała operacja odbywa się szybko i gładko. Jeżeli jednak zrobi się to wcześniej, to zdarza się, że trzeba pociągnąć stopę do momentu, kiedy usłyszymy kliknięcie. Może się oczywiście zdarzyć, że jest to kwestia tego, że motocykle testowe były nowe i z bardzo niskimi przebiegami, więc skrzynie muszą się po prostu "przegryźć".

Małe wielkie zmiany Moto Guzzi V7 Sport model 2025

Z racji tego, że jestem szczęśliwym posiadaczem V7 III, to mam całkiem niezły punkt odniesienia w kwestii tego, jak zmienił się ten motocykl. Już V7 850 było sporym przeskokiem i to nie chodzi tylko o lepszy i mocniejszy silnik, ale także o ogólny feeling zawieszenia. Założenie szerszej opony z tyłu sprawiło, że motocykl zaczął lepiej prowadzić się w zakrętach.

W modelu V7 Sport producent wprowadza przedni widelec upside-down, który sprawia, że motocykl prowadzi się jeszcze lepiej i nie nurkuje przy hamowaniu. Skoro mówimy o hamowaniu, to z przodu pojawiły się zupełnie nowe hamulce. Są dwie tarcze i dwa radialne zaciski. Dotychczas Moto Guzzi V7 hamowało z różnym szczęściem, ale to rozwiązanie to prawdziwy game changer.

Mam szczerą nadzieję, że zarówno widelec upside-down, jak i dwie tarcze hamulcowe z przodu spłyną w niedalekiej przyszłości również do pozostałych wersji modelu V7. Dotychczas w segmencie modern classic chyba tylko Yamaha XSR900, BMW R nineT i schodzący Triumph Thruxton mogły się pochwalić widelcem upside-down. Jeżeli weźmiemy pod uwagę pojemność i moc silnika, to w zasadzie Moto Guzzi V7 Sport jest bezkonkurencyjne.

Elektroniczne nowości w Moto Guzzi V7 Sport

Cała gama Moto Guzzi V7 ma usprawnioną elektronikę, ale żeby się za bardzo nie rozbiegać, to skupię się na rzeczach z modelu V7 Sport. Do trybów jazdy Strada i Pioggia, a więc Road i Rain, dołącza tryb Sport. Jeszcze ciekawszy jest fakt, że w motocyklu zamontowano 6-osiowy moduł IMU, dzięki czemu pojawił się ABS z funkcją działania w zakrętach.

Jeżeli jednak miałbym wskazać najważniejszą zmianę w elektronice Moto Guzzi V7, to dotyczy ona wyświetlacza. Wraz z pojawieniem się modelu V7 850 na pokład trafił wyświetlacz LCD, który w swój kształt ma wplecione kontury orła. Rozwiązanie to ma swoich zwolenników i przeciwników ze względu na kontrowersyjną urodę. Teraz jednak można mu wszystko wybaczyć, bo Moto Guzzi V7 zyskało wskaźnik poziomu paliwa. Dotychczas kierowca był zaskakiwany przez lampkę rezerwy i informowany, ile kilometrów przejechał na wspomnianej rezerwie. W oparciu o obliczenia mógł więc założyć, jak bardzo potrzebuje wizyty przy dystrybutorze.

Festiwal szczegółów

Przebrnęliśmy przez ogół, a ja z kolei jestem miłośnikiem szczegółów i detali. Moto Guzzi V7 Sport ma tu kilka asów w rękawie. Wprawne oko dostrzeże, że motocykl zyskał nowy wygląd bocznych paneli. Nie tylko są one częściowo lakierowane, ale też mają dodatkowy element w kolorze aluminiowym, gdzie jest logo V7 Sport. Kształt paneli został przeprojektowany tak, by korespondowały z kształtem zbiornika paliwa.

Przyjście nowego widelca sprawiło, że stworzono zupełnie nowe, aluminiowe mocowanie reflektora oraz nową półkę, która ma przetłoczenie, nawiązujące do kształtu orła - symbolu Moto Guzzi. Do orła nawiązuje też kształt szprych w nowych felgach. Tłumiki końcowe zyskały "kwadratowe" końcówki zamiast dotychczasowych okrągłych. Najdrobniejszą zmianą jest usunięcie napisu Moto Guzzi z kluczyka, a zamiast tego pojawił się kontur orła w nowoczesnym wydaniu.

Podręcznikowy motocykl modern classic

Moto Guzzi V7 Sport ma wszystko, czego można oczekiwać od motocykla modern classic, a nawet jeszcze więcej. Zaawansowana elektronika - jest, mocne hamulce - są, dobre zawieszenie - bardzo proszę, charakter - zachowany, indywidualizm - jak najbardziej.

Choć z każdą kolejną generacją V7 sprawia wrażenie bardziej przyjaznego, to nadal jest to motocykl z duszą i z którym trzeba się dogadać (a z pewnymi rzeczami też przeprosić), jeśli chce się w pełni wykorzystać jego możliwości i potencjał. Dlatego, jeśli szukacie prawdziwego klasyka, który zachował swoją tożsamość i charakter, a także pewne niedoskonałości, ale jednocześnie jest motocyklem nowoczesnym, czego nie widać na pierwszy rzut oka, to Moto Guzzi V7 Sport jest właściwym adresem.

Jeżeli będziecie kręcić nosem na zieleń, to jest jeszcze opcja w kolorze szarym o dumnej nazwie Grigio Lario. Ja z kolei liczę, że będę mógł z nim pobyć trochę dłużej, bo prezentacja w Noale i zaledwie kilka godzin jazdy to zdecydowanie za mało.

Moto Guzzi V7 Sport model 2025 Dane Techniczne

  • Silnik: V-twin, poprzeczny, 90°, dwa zawory na cylinder, Ride-by-Wire.
  • Pojemność: 853 cm³.
  • Średnica x skok tłoka: 84 x 77 mm
  • Moc maksymalna: 67,3 KM (49,5 kW) przy 6900 obr./min. (dostępna wersja 35 kW na kategorię A2)
  • Moment obrotowy: 79 Nm przy 4400 obr./min.
  • Chłodzenie: Powietrze.
  • Napęd: Wałem kardana.
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa.
  • Zawieszenie przednie: Widelec USD Ø41 mm z regulowanym napięciem wstępnym
  • Zawieszenie tylne: Dwa amortyzatory z regulacją napięcia wstępnego
  • Hamulec przedni: Dwie pływające tarcze hamulcowe Ø 320 mm, 4-tłoczkowe radialne zaciski Brembo typu monoblok. Cornering ABS
  • Hamulec tylny: Tarcza Ø 260 mm, 2-tłoczkowy zacisk pływający, ABS
  • Koło przednie: Odlew aluminiowy, 18" x 2,5"
  • Koło tylne: Odlew aluminiowy, 17" x 4,25"
  • Opony: ContiRoadAttack 4.
  • Waga: 200 kg na sucho, 220 kg z płynami.
  • Wysokość siedziska: 780 mm.
  • Zbiornik paliwa: 21 l
  • Zużycie paliwa: 4,9 l/100 km
  • Inne: Ride-by-Wire, tempomat. 

Dodatkowe informacje:

  • Silnik V7 Sport spełnia normy emisji Euro 5+. 
  • Wyposażony w Reflektor LED z DRL, kierunkowskazy LED, ABS i kontrola trakcji, tempomat 3 tryby jazdy z dedykowanym trybem sport, wskaźnik paliwa 
  • Moto Guzzi V7 Sport oferuje również wersję z ograniczeniem mocy do 35 kW, odpowiednią dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. 
NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê