tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto Guzzi Dondolino. Motocykl z 1946 roku tak pikny, e mgby by produkowany obecnie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Moto Guzzi Dondolino. Motocykl z 1946 roku tak pikny, e mgby by produkowany obecnie

Autor: Alonzo 2021.01.24, 01:45 Drukuj

Włosi mają rękę do projektów. Potrafią narysować coś ponadczasowo pięknego. Przykładem jest Moto Guzzi Dondolino.

Gdy patrzymy na Moto Guzzi Dondolino to w pierwszej chwili mamy wrażenie, że to klasyczny motocykl, produkowany obecnie. Trudno uwierzyć w to, że wygląd tego motocykla ma już 75 lat! W tym roku firma z Mandello del Lario obchodzi swoje setne urodziny! Gdy w roku 1921 Carlo Guzzi i jego partnerzy zaczęli budować motocykle, to wytwarzali oni cała gamę rozmaitych silników, rzędowe V-Twin, rzędowe czwórki, równoległe bliźniaki, rzędowe trzycylindrowce oraz perłę w ich koronie, V8 z podwójnymi wałkami rozrządu.

NAS Analytics TAG

Pierwsze Moto Guzzi były budowane z wykorzystaniem poziomych, jednocylindowych silników. Od samego początku swojej działalności Carlo Guzzi bardzo duży nacisk kładł na wyścigi. Produkował motocykle dla wielu zespołów wyścigowych, w tym swojego fabrycznego. Moto Guzzi Dondolino z 1946 roku jest właśnie jednym z motocykli wyścigowych, wyprodukowanych zaraz po wojnie przez włoską fabrykę do ścigania się w amatorskich rajdach. Już w pierwszym roku produkcji zawodnicy na Dondolino wygrywali Grand Prix Szwajcarii oraz Grand Prix Hiszpanii na towrze w Barcelonie. W latach 1946 - 1957 wielokrotnie wygrywały w drugiej dywizji mistrzostwa Włoch. Świetnie sprawdzały się też  wyścigach długodystansowych, wygrywają Mediolan - Taranto, wyścig rozpoczynany o północy i kontynuowany przez cały następny dzień.

Dondolino było napędzane silnikiem o pojemności 498 cm³, który rozwijał moc 33 KM. Masa na sucho wynosiła 127 kg, a prędkość maksymalna ponad 170 km/h. Zbiornik miał pojemność 19 litrów, a napęd był przenoszony na tylną oś za pośrednictwem 4-biegowej przekładni łańcuchowej. Ciekawostką było to, że silnik był przystosowany do pracy na niskooktanowej benzynie, gdyż taka była głównie dostępna we Włoszech. Cechą wyrózniającą Dondolino było zewnętrzne koło zamachowe, które podczas pracy silnika dawało zjawiskowy efekt. Dondolino to po włosku "fotel bujany".

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s prywatnymi opiniami uytkownikw portalu. cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialnoci za tre opinii. Jeeli ktrykolwiek z komentarzy amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunity. Uwagi przesyane przez ten formularz s moderowane. Komentarze po dodaniu s widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadajcym tematowi komentowanego artykuu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu cigacz.pl lub Regulaminu Forum cigacz.pl komentarz zostanie usunity.

NAS Analytics TAG
Zobacz rwnie

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualnoci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep cigacz

    NAS Analytics TAG
    na gr