Mistrzostwa ¦wiata Superbike ze zmianami w regulaminie. Koniec z ograniczaniem limitu obrotów w trakcie trwania sezonu
Komisja Superbike przedstawiła zmiany w regulaminach technicznych dla klas Superbike i Supersport. Określono nowe zasady ustawiania limitów obrotów, a także rozmiary zbiornika paliwa i kwestię super koncesji i punktów koncesyjnych. Zmiany zostały ogłoszone, zaakceptowane i będą obowiązywały od sezonu 2024.
W sezonie 2025 pojawi się system kontroli przepływu paliwa, ale już w sezonie 2024 co najmniej dwa motocykle od każdego z producentów będą musiały być wyposażone w system do pomiaru przepływu paliwa i urządzenie do zapisywania informacji podczas treningów i wyścigów, co pozwoli ustalić limity na sezon 2025. Maksymalna pojemność zbiornika paliwa w sezonie 2024 może wynosić 21 litrów.
Reklama
Limity wagowe maszyn i zawodników zostały ustalone na drodze odpowiedniej umowy. To nowość w Mistrzostwach Świata Superbike, którą zapowiadano już w sezonie 2022. Limity obrotów dla motocykli zostaną ustalone na początku sezonu 2024 i nie będą ulegały zmniejszeniu. Wyjątkiem ma tu być przekroczenie warunków super koncesji. Skoro o tym mowa, to liczba punktów koncesji będzie ustalana co dwie rundy, a nie co trzy, jak miało to miejsce dotychczas.
Masa wału korbowego i wałka wyrównoważającego może być zmodyfikowana o +/- 20 proc. w stosunku do masy podanej w homologacji i sprawdzonej podczas inspekcji FIM. Części związane z zabiegiem modyfikacji muszą być na liście zatwierdzonej przez FIM. Części zastosowane w ramach super koncesji nie będą już opisywane w regulaminie FIM SBK. Zamiast tego zostanie ogłoszony specjalny komunikat.
W sobotę, 28 października, podczas ostatniej rundy Mistrzostw Świata Superbike odbędzie się spotkanie komisji, podczas którego będą podnoszone kwestie sportowe, dyscyplinarne i być może również dodatkowe kwestie techniczne.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze